Sunday, November 27, 2011

Terpedaya RM65,000

Assalamualaikum w.b.t

apa plan anda cuti2 ni.. nk plak cuti 3 hari kan.. mesti luangkn masa bersama keluarga. atau ada yang balik kampung, ada juga yg pergi bercuti..

dan

ada juga yang tertipu??? huh.. mR iZzo baca paper Metro harini.. tajuk Rugi Terpedaya RM65000
kisah berlaku di Miri...di sebuah stesen minyak..
seorang wanita Melayu ditegur oleh perempuan Cina A menanyakan dimana lokasi seorang tabib..
wanita itu tidak tahu dan tiba2 datang seorang wanita cina B mencelah dia tahu dimana tabib itu..
dengan baik hati wanita Melayu itu membaca perempuan Cina A dan B jumpa tabib itu..

bila jumpa tabib tu, boleh plak tabib tu cakap wanita melayu ni pembawa sial..
dan wanita melayu tu plak percaya kata2 tabib itu..
dia pun setuju dirawat tabib tu..
langkah pertama kena serah barang kemas dan wang tunai, total RM65000
tabib tu jampi sikit, bg minum air sikit, pastu suruh jalan kedepan jangan toleh kebelakang!

lepas jalan lebih kurang 10 minit, dia penat, dan toleh kebelakang...
toleh je 3 perempuan cina tu da lesap!

nk gelak pn ada, kesian pn ada...
nk kata terpedaya ke, bodoh ke, aku pn xtahu..hehe
ini macam orang pn ada kaaa...
aduh....

Wednesday, November 23, 2011

Sepi Sebulan

Assalamualaikum w.b.t


Lama dah tidak update blog ku ini...

Sepi jap selama sebulan..

Tumpukan sepenuh perhatian pada majlis perkahwinanku..hehe


Doakan semoga semuanya lancar ye..


Published with Blogger-droid v2.0.1

Friday, November 4, 2011

Rencana Kau, Rencana Aku

assalamualaikum w.b.t

"seberapapun  indahnya rencana kita,
jauh lebih indah rencana Allah untuk kita"

ungkapan hari ini mR iZzo nk coretkan tentang keluhan2
yang kita sering keluarkan bila apa yang kita plan menjadi..
lain yang dirancang, lain pula yang jadi...

kadang2 tu frust sangat2 sampai buat sesuatu yg bodoh..
terutama mereka yg bercinta.. betul tak?

kadang2 kita lupa..kita lalai untuk muhasabah diri sendiri.. 
kenapa jadi macam tu..apa sebabnya..apa baik dan buruknya..

kita terlupa yang DIA dah rancang sesuatu yang
lebih baik dari apa yang kita rancangkan....

jom muhasabah diri pagi2.. (^^,)
mulakan kerja dengan senyuman ye.. (^_^)

sentiasa berdoa memohon petunjuk dan hidayah ALLAH

Thursday, November 3, 2011

Indahnya CiptaanNYA

assalamualaikum w.b.t

jom puji keindahan alam semesta...subhanallah
jauh dan banyak lagi yg belom kita manusia terokai

ni imej yg diambil rakan2 sepejabat di Balai Cerap Selangor
Image Processing using IRIS software@Balai Cerap Selangor.
Local Time: 12:10 AM, 03 Nov 2011.

klik gambar untuk lihat dengan lebih jelas

Kem Alami Sesi 3 di Planetarium Negara

Agensi Angkasa Negara, Planetarium Negara kini membuka pendaftaran untuk Kem Alami sesi ke 3!!!
Jom join! tapi terbuka untuk adik2 sekolah rendah jer..hehe (^^,)

yg ada anak, nak anak merasai pengalaman baru dan ilmu baru..boleh la join
mR iZzo sendiri terlibat dengan Kem Alami ni... (^^,)

Program Perkhemahan Kem Alami berlangsung selama 3 hari 2 malam
pada tarikh 20-22 November 2011
bertempat di Planetarium Negara, Kuala Lumpur

Tempahan pendaftaran boleh dibuat melalui telefon
bayaran cuma RM50 sahaja...

pada yang berminat boleh hubungi Planetarium Negara 03-22735484
atau datang terus amik borang di Planetarim Negara...  (^_^)



Aku Tak Janji Kau Senang Selalu

Assalamualaikum w.b.t

" Allah tidak menjanjikan hidup ini tidak pernah susah,
bersuka ria tanpa sediah, panas tanpa hujan,
kdang kala DIA beri kita kesakitan...
tetapi kesakitan itu memberikan kepada kita kekuatan,
menenangkan kita semasa kesedihan dan menunjukkan jalan yang sebenar-benarnya.... "

kadang kita ni lalai..leka dengan hal-hal dunia hinggakan
terlupa kita pada Dia yg tak pernah leka pada kita walau sesaat pun
bila ditimpa kesusahan, kesakitan..baru lah kita nk cari DIA..baru nk sedar..
baru lah terkial-kial nk berdoa, bermuhasabah..

itu lumrah~ (^^,) muhasabah diri dipagi hari...



Wednesday, November 2, 2011

Kau Pun Tak Betol..Nak Nasihat Aku..

assalamualaikum w.b.t

" orang yang dapat memberikan nasihat adalah orang yang hebat, tetapi orang yang mampu menerima nasihat itu dengan lapang dada adalah orang yang lebih hebat "

aku tertarik dengan ungkapan atas.. simple and easy je ungkapan itu
tetapi menusuk kalbu..(^^,) kenapa ei?

realiti kehidupan kita sekarang.. bukan semua orang mampu nk nasihatkan orang.. dan kalau pun cuna menasihati..ayat yang biasa akan keluar ialah "memandai je nk nasihat orang, kau pun xbetol" atau "ko cermin diri ko dulu sebelum nk nasihat aku"

tak semua orang mampu memberi nasihat dan tak semua orang jugak mampu menerima nasihat..(^^,)
sekadar coretan untuk muhasabah sesama kita (^^,)

Tuesday, October 11, 2011

Mau Makan Tak Mau Bayar

Assalamualaikum w.b.t

"cuba try test...pi makan di mana2 restoran, then tak payah bayar..boleh? hehe.. komfem2 kena maki hamun xpun kena bantai/belasah kt situ gak..tak percaya? try la..hehe "

itu cerita dunia..meh compare dengan cerita akhirat...

"bernafas,nyawa Allah bagi.. rezeki Allah bagi..segala macam rahmat Allah bagi kt kita di dunia ni..TETAPI kadang2 kita buat dekk je..buat tak tahu je.. free ke Allah bg kt kita? Dia bg pn ada syaratnya..dan syarat pun itu pun xla susah..ini kita sembahyang pun kadang2 tak cukup.. lupa ucap syukur.."

kalau lah Allah minta bayaran secara terus..camner jadinya kita ni.. (^^,)

renungan bersama...(^^,)




Thursday, October 6, 2011

Baju KELAB BLOGGER BA : Edisi Khas dan Terhad !

abg Ben sudah start promote baju kelab blogger yg baru!
wow! cepat..cepat..cepat..! get ready utk buat tempahan..(^^,)


baju kali ni lain skit..
logo kelab di belakang..
lengan baju ada nombor!
nombor adalah ikut turutan..
blogger yg keberapa beli baju tersebut..

tempahan akan dibuka nanti..
ada apa2 komen boleh la komen sekarang..
nnt da buka tempahan..komen sudah tidak dilayan (^^,)


Sapa Sanggup Mati Kerana Allah?


Mungkin ada yg pernah baca kisah ni tapi tak salah kalau kita ingatkan sekali lagi .. Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih … Bayangkan benda ini berlaku pada anda ..

Suatu hari pada masa Sembahyang jumaat yg di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah .. Tiba² masuk dua orang lelaki yg menutupi seluruh tubuhnya dengan pakaian hitam .. Tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun .. Lalu salah seorang lelaki tu bertempik “ Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu ” .. Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri .. Daripada jumlah yg 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing² termasuk Pak Iman tu .. Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata “ Ok Pak Iman , saya dah halau SEMUA yang hipokrit , sekarang bolee lah Pak Iman mulakan sembahyang Jumaat ” .. Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah ..

Macam mana .. Adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas..
Selain terhibur anda fikirkanlah …
“ Lawak kan , dari 1,000 orang yg mengaku dia Islam ,
hanya 20 yg betul-betul BERIMAN … “

“ Lawakkan berapa banyak manusia yg mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya .. Kedua lelaki hanya membawa mesin-gun .. Dia tak kata pun nak bunuh .. Tapi generasi sekarang .. Amat lemah .. Baru kena ugut terus lari lintang pukang .. Lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi .. ”

“ Lawak , ada juga yang agamanya cuma seminggu sahaja .. Tu pun bila time sembahyang jumaat .. Tunjuk muka kat orang kampung .. Ada tu lagi dashyat setahun 2 kali jaa .. Bila time sembahyang raya .. ”

" Lawakkan , ramai orang percaya kepada gosip dan apa yang di tulis oleh surat khabar daripada apa yang tercatit dalam al-Quran ”

“ Lawakkan , berapa ramai yg percaya dunia hanya sementara , akhirat adalah tempat yang kekal , tapi berlumba² mengejar dunia .. ”


by : Jkkk Fan Club

Projek Astronomi Terbesar

Assalamualaikum w.b.t

semalam sy ada share gambar galaksi sejauh 70 juta tahun cahaya
hari ni sy nk share teleskop yg diorg guna untuk amik imej tersebut..


rujuk SINI

ada 66 antena ketepatan tinggi dibina yang berfungsi sebagai sebuah teleskop.
apabila siap dipasang, ia akan mampu menemui galaksi yang sebelum
ini tidak dapat dilihat bagi tempoh 3 minit.

benda ni akan digunakan sepenuhnya pada tahun 2013.

dah tgk imej galaksi sejauh 70 juta tahun cahaya? belom tgk SINI

Wednesday, October 5, 2011

Lepaking at Restoran Taqwa,Sri Gombak

Malam ni lepak kat maple jer..boring dok umah..
Nak plak tv xder citer yg menarik..so lepak maple je
ni da masuk air yg ke 6 dan 7..hehe..dahaga trlebih plak
sembang2 kosong.dahaga la kan..abis oder..
Sedar2 je da masuk 7 gelas..hehehe hambikko..
Patot la da 2 kali aku ulang gi tandas..da byk air..hehe

Minum Petang

Meh minum petang..hehe..sambil rehat,tgk tv
kena milo ais ngan kuih kacang..perghh layannnn

apa menu korang petang2 ni?
Jgn tido tau..tak elok tido petang2 ni.. (^^,)

Nyanyian Si Kecil

video

sajer nk share video si kecil Alia menyanyi...
aku pun tak tahu mana dia dengar lagu ni..
tp dari umur 1 tahun 6 bulan dia dah start memelodikan lagu ni..
sekarag da pandai cakap pun still nyanyi lagu yg sama..

agaknya dia nk ayah dan ibu dia dengar kot..hehe
lagu lain dia tak tau..lagi ni jer..jiwa org lama kau Alia..
huhu..layan jer...(^^,)

Imej Galaksi Sejauh 70juta Tahun Cahaya

Assalamualaikum w.b.t

jom tengok keindahan dan kebesaran Allah s.w.t


Imej pertama yang dirakam oleh sebuah teleskop berkuasa tinggi di gurun Atacama, Chile kelmarin menunjukkan satu pasangan galaksi yang terletak sejauh 70 juta tahun cahaya dari Bumi.

SANTIAGO, Chile - Sebuah teleskop yang berkuasa tinggi merakamkan gambar galaksi buat pertama kali kelmarin dari gurun Atacama, Chile.

Ia merupakan projek astronomi terbesar di dunia melibatkan kanada, Chile, Kesatuan Eropah, Jepun, Taiwan dan Amerika Syarikat.

Imej pertama itu dirakamkan oleh 12 daripada 66 radio teleskop yang dipasang di gurun berkenaan.

Satu gambar yang dirakamkan teleskop itu menunjukkan satu pasanngan galaksi yang berlingkar dengan buruj Corvus yang terletak sejauh 70 juta tahun cahaya dari Bumi - AFP.

SIARAN SECARA LANGSUNG UCAPAN BELANJAWAN 2012

Assalamualaikum w.b.t

seperti kita sedia maklum bajet 2012 akan dibentangkan oleh PM kita YAB Dato' Sri Mohd Najib pada 7 Oktober, hari Jumaat ini di Parlimen Malaysia.

so, pada mereka yg bekerja dan tak dapat nak tonton secara live di tv boleh gak nk tgk live..melalui internet atau handphone..

nk tgk live kot internet bolehlah layari :



teks ucapan juga boleh dimuat turun di sana..iaitu di laman portal Perbendaharaan Malaysia

selain tu.. Belanjawan 2012 boleh juga di akses melalui :

Mobile Web – http://www.treasury.gov.my/bajetmobile

so, apa harapan anda dengan bajet 2012 ni..
aku? aku mengharapkan gaji naik!
pleaseeee Najib...naik kan gaji..hehe


Wordless Wednesday #12

eh! sape tu?

Tuesday, October 4, 2011

Mesin Padi Aksi 'Wekang'

kejadian berlaku di Kedah, Kampung Tajar
ntah macam mana ntah aku pun tak tahu sampai macamtu skali
mesin padi tu boleh terjunam..hehe..maybe tanah area situ jerlus kot..
pelik tapi benar..hehehe  (^^,)



Rasulullah S.A.W

assalamualaikum w.b.t

meh kita luangkan masa seketika saksikan video ini...
kadang2 kita lalai dan lupa..leka dengan urusan dunia..
jom refresh~ (^^,)

Mahathir vs Yahudi

assalamualaikum w.b.t

jom layan video ni...terbaik dari Tun Dr. Mahathir


tabik spring skali sama dr.M

Cikgu Mat, Cikgu Jamal dan LRT,Monorail

assalamualaikum w.b.t

sabtu lepas, aku bersama familyku (cikgu jamal) dan
family pakcikku (cikgu mat)
jalan2 round kL dengan menaiki pengangkutan awam..LRT dan Monorail
sajer je bawa diorg jalan2 naik LRT.. (^^,)
aku pun dah lama xnaik LRT...skali skala layan gak..

selain tak payah nk ngadap kesesakan lalu lintas,
dapat la tengok bandaraya Kuala Lumpur
kitorang park kereta di Pekeliling, dari situ naik
Monorail ke hentian Bukit Nanas
pastu tukar plak naik LRT ke KLCC..dapat la merasa dua2 sekali..hehe
bukan aper..adik2, budak2 ni xpernah naik..
kat kampung xder benda tu semua..(^^,)
dapat merasa..seronok la diorang..



Nasihat Hijab Yang Merdu Untuk Hawa


merdu sungguh suara dia..
jom hayati alunan merdu nasihat pasal hijab ni..
jangan hayati kemerduannya je..
hayati jugak kata-kata nasihat itu..(^^,)

Sunday, October 2, 2011

Moga Perjalanan Kau Lancar HendakNya

Assalamualaikom w.b.t

malam ni adik ku yg sedang menuntut di Dungun, Terengganu akan pulang ke destinasi tersebut dari KL..dia dtg sini sempena majlisku semalam..
Dok tunggu bas tak sampai lg ni..ponat dah den ni haaa..mana bas ni

moga perjalan beliau lancar hendakNya..amin! (^^,)

Saturday, October 1, 2011

Sarapan Bujang Terakhir

Assalamualaikum w.b.t

tajuk diatas tak boleh blah..hahaha..
Esok da sarapan dgn status lain da..huhu..(^^,)

pagi ni sarapan nasi himpit n roti je..
Lain2 menu ada nasi goreng, ubi kayu dan roti bom..(^^,)

mood : sedang menghayati sarapan dgn status bujang..hahaha

YDP ANGKASA di Serang

Assalamualaikum w.b.t

malam tadi,pada pukul 11.45malam YDP Angkasa diserang oleh sekumpulan tetamu yang dikenali di kediaman beliau di Teras Jernang..
4 biji kereta,23 individu menyerbu rumah beliau pada kejadian tersebut..
Aarrgghhh..xleh jadi wartawan ni..ayat terabur! Hehehe

YDP Angkasa,Prof Dato Dr Hj Ali Baharom, merangkap toksu ku sebenarnya...hehe.. Saudara mara ku dr kedah,sampai sini semlm,so kitorg singgah la melawat umah Dato..dia suruh dtg jugak even da agak lewat mlm..huhu

Thursday, September 29, 2011

Penuggu Hospital Kuala Lumpur

Assalamualaikum w.b.t

kerja baru aku nih..jadi penuggu kt HKL..hehehe
ramai giler orang..macam2 ragam ada..fenin2

nombor giliran aku 1615 dan nombor sekarang 1368..
Wow!!! Lagi 247!!! Sabar je laaaaaaa

Friday, September 23, 2011

Alia Si Budak Kecil

Assalamualaikom w.b.t

malam ni aku bawa sibudak kecil Alia keluar makan2..
Shian dia kerinduan,lama gak xjumpa,dah kt sebulan..
Bukan main suker dia da dpt jumpe..hehehe

membebel je mulut dia citer itu ini kat aku..Hehe (^^,)

Macam ni punya cerdik dan comel pun mak bapak dia xnak..
Sedih aku.. Geram pun ada gak.. Apa punya parent daaaa..

Blackmores - 2D1N in Singapore

assalamulaikom w.b.t

mR iZzo baru jer join satu contest ni..senang jer..
Blackmores Our Best Moment namanya..

nk join jugak? senang jer..

1. sing up
2. upload gambar
3. hias gambar anda n publish

senang je kn? mn la tahu ada rezeki..cuba je..hehe

support me ya kawan2 ku semua..(^^,)
buka SiNi dan pegi ke page 3, like photo sy ei...
pleaseeeeeeeeeeeeee like...(^_^) buat muka comel skit..hehe
like kan ei..

hanya 3 step mudah untuk join

tolong like gambar yg dalam bulatan merah tu ye..pleaseeee (^^,)

like ei, like laaa.. pleaseeeee.. (^^,)

Tahu ke Tak Tahu?

assalamualaikom w.b.t, selamat pagi (^^,)

jom amik tahu sekejap pagi2 ni..kejap je..tambah ilmu pengetahuan sambil sarapan tu..hehe

  • Purata sebatang pensel boleh melakar garisan lurus sepanjang 56 km atau menulis 50,000 perkataan. America menghasilkan dua bilion batang pensel setiap tahun. Jika kesemua pensel itu digunakan utk membuat garisan lurus ia boleh membuat bulatan mengelilingi bumi sebanyak 9 kali
  • Di Albania, menggelengkan kepala bermaksud 'ya' dan menggangguk bermaksud tidak.
  • Kandungan emas di laut adalah 200 kali ganda lebih banyak berbanding di daratan
  • Jika semua salur darah dalam tubuh manusia dicantumkan ia boleh meliputi jalan raya sepanjang 96,000 Km
  • Jika usus kecil manusia dibelah dan dicantum-cantumkan,ia boleh memenuhi kawasan seluas 9.2 meter persegi.
  • Manusia bernafas kira-kira 23,000 kali dalam tempoh 24 jam.
  • Setiap langkah ke hadapan, anda terpaksa menggerakkan 54 otot dalam tubuh badan
  • Tekanan jantung manusia semasa mengepam darah adalah cukup kuat sehinggakan setiap pancutan boleh memancutkan darah sejauh 9 meter.
  • Purata setiap manusia manusia memiliki 100,000 helai rambut dan tumbuh lebih cepat pada waktu malam.Sementara itu, hidung pula dikatakan dapat mengenal pasti 10,000 jenis bau yang berbeza-beza.
  • Setiap hari darah beredar sejauh 180,000 Km dalam tubuh manusia.
  • Ikan emas adalah satu-satunya haiwan yang dapat melihat cahaya inframerah dan ultraungu
  • Setiap 1 cm persegi kulit manusia, didapati mengandungi 7 meter pembulu darah
  • Terdapat banyak spesies labah-labah yang sanggup mengorbankan tangan dan kaki untuk dimakan anak-anaknya yang baru menetas. Langkah ini adalah utk mengelakkan anak-anaknya itu daripada memakan sesama sendiri.
kredit info to Hafiz

Thursday, September 22, 2011

5 Syarat Untuk Buat Maksiat

assalamualaikom w.b.t

jom muhasabah diri dipetang hari..(^_^)
kuliah asar..ceeewah..hehe

5 syarat untuk buat maksiat...

Suatu hari ada seorang lelaki yang menemui Ibrahim bin Adham. Dia 
berkata, "Wahai Aba Ishak! Selama ini aku gemar bermaksiat. Tolong 
berikan aku nasihat." Setelah mendengar perkataan tersebut Ibrahim 
berkata, "Jika kamu mahu menerima lima syarat dan mampu 
melaksanakannya, maka boleh kamu melakukan maksiat." Lelaki itu dengan 
tidak sabar-sabar bertanya. "Apakah syarat-syarat itu, wahai Aba 
Ishak?" 

Ibrahim bin Adham berkata, "Syarat pertama, jika kamu bermaksiat kepada 
Allah, jangan memakan rezekinya." Mendengar itu dia mengenyitkan kening 
seraya berkata, "Dari mana aku mahu makan? Bukankah semua yang ada di 
bumi ini rezeki Allah? "Ya!" tegas Ibrahim bin Adham. "Kalau kamu sudah 
memahaminya, masih mampukah memakan rezekinya, sedangkan kamu selalu 
berkeinginan melanggar larangan-Nya?" 

"Yang kedua," kata Ibrahim, "kalau mahu bermaksiat, jangan tinggal di 
bumi-Nya! Syarat ini membuat lelaki itu terkejut setengah mati. Ibrahim 
kembali berkata kepadanya, "Wahai Abdullah, fikirkanlah, apakah kamu 
layak memakan rezeki-Nya dan tinggal di bumi-Nya, sedangkan kamu 
melanggar segala larangan-Nya?" 

"Ya! Anda benar." kata lelaki itu. Dia kemudian menanyakan syarat yang 
ketiga. Ibrahim menjawab, "Kalau kamu masih mahu bermaksiat, carilah 
tempat tersembunyi yang tidak dapat terlihat oleh-Nya!" Lelaki itu 
kembali terperanjat dan berkata, "Wahai Ibrahim, ini nasihat macam 
mana? Mana mungkin Allah tidak melihat kita?" "Ya, kalau memang yakin 
demikian, apakah kamu m asih berkeinginan melakukan maksiat?" kata 
Ibrahim. Lelaki itu mengangguk dan meminta syarat yang keempat. 

Ibrahim melanjutkan, "Kalau malaikat maut datang hendak mencabut rohmu, 
katakanlah kepadanya, 'Ketepikan kematianku dulu. Aku masih mahu 
bertaubat dan melakukan amal soleh'." Kemudian lelaki itu menggelengkan 
kepala dan segera tersedar, "Wahai Ibrahim, mana mungkin malaikat maut 
akan memenuhi permintaanku?" 

"Wahai Abdullah, kalau kamu sudah meyakini bahawa kamu tidak boleh 
menunda dan mengundurkan datangnya kematianmu, lalu bagaimana engkau 
boleh lari dari kemurkaan Allah?" 

"Baiklah, apa syarat yang kelima?" Ibrahim pun menjawab, "Wahai 
Abdullah kalau malaikat Zabaniyah datang hendak mengiringmu ke api 
neraka di hari kiamat nanti, jangan engkau ikut bersamanya." 

Perkataan tersebut membuat lelaki itu insaf. Dia berkata, "Wahai Aba 
Ishak, sudah pasti malaikat itu tidak membiarkan aku menolak 
kehendaknya." Dia tidak tahan lagi mendengar perkataan Ibrahim. Air 
matanya bercucuran. "Mulai saat ini akut bertaubat kepada Allah." 
katanya sambil terisak-isak. 

Ada empat hal yang dapat mengangkat seseorang kepada darjat yang 
tertinggi, walaupun amal dan ibadahnya sedikit, iaitu sifat-sifat 
penyantun, merendah diri, pemurah dan budi pekerti yang baik. Itulah 
kesempurnaan iman Abul Qasim Al-Junaid


Bang Bang Boom Birthday

assalamualaikom w.b.t

malas nk menaip..jom layan pic..hehe
kena bang bang boom masa meraikan birthday..
abis jadi hantu tepong..huhu
skali sekala tebiat mcmtu happening gak..(^^,)








Wednesday, September 21, 2011

Lagi Jawapan Pelik Artis Isu Tudung

assalamualaikum w.b.t

sekarang ni kan heboh pasal si Mamat dan Fida ni..
nak plak si Fida kantoi gambar tak bertudung..
gambar plak di snap oleh mamat..
landak korang la yer nk bergambar ke haper ke
mamat n fida
yg aku nk blogkn pasal tu haaaa..jawapan2 pelik artis2..hehe
dah dua tiga post jugak la aku blogkn pasal jawapan2 artis ni..
ni tambah lagi satu koleksi jawapan 'pandai' artis Malaysia
entry lepas klik SINA dan SINI dan SITU


Kenyataaan Mamat Sepah :
"Saya mengakui itu adalah salah saya tetapi sejujurnya saya tidak berniat untuk mengaibkan nama baik Fida pada mata masyarakat. Dia adalah seorang gadis yang baik ".

"Semasa kejadian Fida di dalam kereta dan secara spontan saya mengambil gambar tersebut tanpa menyedari sebahagian rambutnya terdedah tambahan pula saya tidak memakai cermin mata."

mamat xperasan..tp fida posing..hehe
salah sapa ni? fenin fenin

Antara Seru, Cantik dan Agama

assalamualaikum w.b.t

jom usha awek2 ni dulu... mana yg cun?


comel kan? cantik-cantik belaka...

ceritanya isu bertudung...
ada yg kata dah sampai seru nanti pakai la..
xsampai seru lg..nanti2 da smpai seru baru la pakai ..
hak individu! ko sebok pehal..aduh! kena sembur balik..hehe

cantik..ada yang berkata...
cantiknya dia pakai tudung..lalu pakai la tudung mcm2 fesyen
tutup xtutup, sempurna xsempurna itu blakang kire..
janji cantik!

agama..ada yg berkata
eerrkkkk..xleh taip ni..sensetif!
 ah kau, nk ckp orang,ko pun xbetol..
xyah ckp bab agama dgn aku, aku tau la hukum hakam
aku tau la batas2 dalam agama..
tuuuutttttttttttt..........tahu tp terbuka jugak..fenin fenin

tengok pic ni pulak
yang ni? no komen..nnt kena marah..diorg tau batas2nya

dan yg ni lagi fenin
elok-elok tutup litup, dah makin keterbukaan..

tu laaaa...dulu omak tak bg kau jadi artis kau nk jadi artis..
kan omak dah pesan, jadi artis nnt kau miskin..
dulu elok jer engkau mampu beli kain penuh..
skrg dah jadi artis, kan kau dah tidak berkemampuan..
sedih omak nengok engkau ni....
xyah la jadi artis
(gurau je ye..la la la la la)

Wordless Wednesday #10 Sup Tahi

bihun sup perot
perot masih berTAHI

full story di entry SUP PEROT BERTAHI

Tuesday, September 20, 2011

Aishiteru versi Dikir Barat


meh layan Aishiteru versi dikir barat..
sangat kreatif..hehe
layan~

Rugi RM16,000 Untung Malu

assalamualaikum w.b.t

dah baca paper harini? Harian Metro. Kisah seorang wanita berusia 29 tahun yang kerugian RM16000 bila bakal tunang lesap.

baca artikel penuh di Metro atau Klik SiNi

cinta itu membutakan manusia..bukan cinta tu buta tp manusia yg bermain cinta itu yg buta.
pada pasangan yg dalam proses ke arah perkahwinan boleh lah amik ikhtibar dari kejadian ini.
berhati-hati lah sebab sekarang ni manusia macam2 perangai...

kasihan wooo..dah lah melepas RM16000
majlis tak jadi..pasangan pulak lari..
apa pun tak boleh..malu jer dapat..
dugaan buat mereka..moga ALLAH merahmati
dan memberi hikmah yg DIA inginkan disebalik kejadian itu

................................................................................................ dari sudu lain.......

sebab kenapa tidak digalakkan hebah tentang pertunangan ialah untuk elak dari malu bila putus ditengah jalan..berbalik pada asasnya yg maybe sekarang dah tidak diamalkan kot rasanya..
belom apa2 lg dah heboh satu kampung..sanak saudara semua dijemput..
trend baru skrg...penuh status di FB..betol kan? itu realiti sekarang...


bertunang ni proses kenal hati budi masing2... ngam! ON! baru hebah..then akad nikah..majlis kenduri. KO? putus..cari lain.. orang xtahu, xmalu..sebab tu tidak perlu hebah2 lagi semasa tunang..
itu duluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...sekarang? boleh ke kembalikan zaman itu???


dunia akhir zaman...................

Kursus Asas Pertolongan Cemas dan CPR

assalamualaikum w.b.t

semalam 19.09.2011 aku bersama rakan2 sepejabat mengikuti Kursus Asas Pertolongan Cemas dan CPR. Alhamdulillah kursus berjalan lancar dan penyampaian yg terbaik dari En. Aziz dan En. Wan membuatkan semua peserta kursus kusyuk sampai tamat kursus.

selalunya kursus2 ni bosan, mengantok semua ada..tapi tengok penceramah gak la kan..kalau penyampaian ok, pandai ambil hati pendengar..ceramah xla jadi boring..
ini mendatar je dari mula sampai habis..mau separuh kelas tidur ditengah jalan..hehehe

sesi ceramah di selang seli dengan sesi praktikal.

minggu depan exam...lepas exam dan lulus baru dapat sijil. dah ada sijil baru layak untuk bagi pertolongan cemas kt orang... baru diiktiraf.. (^^,)