Thursday, April 28, 2011

Dialek Utara

alkisahnya tadi terjadi satu kejadian yang agak melucukan..hehe..begini ceritanya....

si mat, handphone dia screen rosak...
dia nak tanya la si apis mana kedai repair hp..

mat    : hafiz, hg tau dak mana tempat nk repair handphone?
apis    : handphone ko kenape?
mat    : hangphone aku rosak laaa
apis    : tau la rosak..jadi mcm mane? camne boleh rosak?

mat pn keluarkan handphonenya dan menunjukkan hp kepada apis sambil berkata....

mat    : aku pn xtau..dok tak dok tak dak..dok tak dok tak dak
apis   : ko cakap apa tu?
mat    : screen handphone aku ni la..dok tak dok tak dak..padam mcmtu jaa
apis   : ape yg dok tak dok tak dak??

apis pn dalam keadaan bingung..tak faham apa mat cakap.hahaha
_________________________________________________

kitorang melepak tadi, apis sorg je org kL, yg lain orang utara..
bila situasi itu berlaku, kitorang gelak xhengat! hahaha

macam itik cakap dengan ayam daaaa...haha

sebenarnya mat nk kata yg screen hp dia tiba-tiba je padam..

dok tak dok = tiba-tiba je
tak dak = hilang, tiada

hehe..belajar loghat utara skit..(^_^)

2 comments:

Arif Azmi said...

HAHA.. tula.. masa duduk kat utara best la.. mai tang KL and tempat selain tu.. kita pulak yg jd kekok..

Newest Entry, Tak Kisah! Tapi Menyampah!

Ly_Tulip said...

dok tak dok tak dak??? memang x paham la kalo orang kL.. Kalo cakap ngn sy mesti kua muka blur..Hehehe