Thursday, April 21, 2011

Solat Seperti Kamu Nak Berak

saLam semua (^_^)
macam pelik je bunyi tajuk di atas..hehe
meh sini Mr iZzo nk explainkan..

soLat..
bunyi je azan, kadang2 tu kita buat tak tahu jer..
alaaaa, awal lg..xper..
alaaaa,baru azan je, jp lg aku solat la..
sempat lagi sembang-sembang dengan kawan-kawan
sempat lagi pekena teh secawan dua...
abiskan dulu la movie ni..jp lg la solat..
yg berdating tu..sempat lg bergurau senda..hehe
ada jer alasan..berat betol nk terus pergi solat bila masuk waktu
godaan syaitan amatlah kuat..(^_^)

beRak..
aduh,sakit perot ni..xboleh tahan dah ni.
laju je kita bergegas ke tandas..ye tak? hehe
masa tu aperpn xmau buat dah..nk buang je dalam pikiran..
relax la bro,minum ar dulu.. (nantilah la aku minum)
bro,lepak ar borak dulu (jap lagi aku datang balik kita borak lagi)
jap ar bro.ada benda ni nak cakap (nanti la,aku nak cepat ni)

see? kalau lah kita boleh aplikasikan berak kedalam solat..
kan bagus.. bunyi macam xsesuai je..tp tu la hakikatnya..

cuba jangan tangguhkan solat macam xboleh tahan berak..
sakit perot datang je..xleh tahan..terus nk gi buang..
solat pn buat mcmtu jugak..masuk waktu je terus pi solat..

time tengah uuhhhhh..kusyuk beb! hahaha xpikir aper dah..
solat pn mcm tu jugak..jgn la terlintas bab makan ke, ape ke..
kusyuk lah dalam solat~ (^_^)

renung-renungkan dan seLamat beramal..hehe


7 comments:

.m y z. said...

wah. good entry :)

Fauzan 'Jahn' Abas said...

assalamualaikum mr. izzo...

Jahn membuat lawatan balas... cool entry... hehe

Farhana Jafri said...

muehehe dh agak dh.. biase la tu.. klau bab2 agama ni pyah sket org nk trkejar2 wt.. bile dh ssah bru la laju je ingat kat Allah.. tym snng pyah la~~ nk g msjid pe tah lg..

jemput singgah ANASAURUS :)

☼ r A t U ● t U r Q u o i S e ☼ said...

nice entry bro ^^ senyum seketika ..

hasrul hassan said...

Salam.
Bagus metafora diberikan ini. :)

Mr iZzo (^^,) said...

myz : tq (^_^)
fayzan : wasalam..tq
farhana : biasala..lumrah dah..
ratu : senyum selalu (^_^)
hasrul : thanks bro

fienaz said...

hii...penaz datang dan follow...tq singgah blog penaz... :)