Tuesday, April 5, 2011

Ukhuwwah Fillah

segalanya yg berlaku didunia ni adalah dengan kehendakNYA...
kun fa ya kun- maka jadi,jadilah...
apabila DIA menghendakkan sesuatu itu terjadi,
maka jadi lah ia.. Qada dan Qadar.. (^_^)

minggu lepas, Mr iZzo nak ke Putrajaya, saja nk jumpa member dr Pekan, diorg turun sini, saje ajak lepak2 minum2.. janji nk jumpa hari rabu, pastu rasa berat je nk pegi..hehe..maklumla, balik kerja kul 5.00ptg.. letih+penat=malas dah nk kuar..so,xjadi la kuar mlm tu..tukar,janji plak nk jumpa esok harinya, hari khamis..

disebabkn xnak jadi mcm semlm, pas kejer Mr iZzo terus gerak ke sana..
Janji nk jumpa selepas maghrib, so Mr iZzo rasa mcm awal la pulak nk terus ke putrajaya..so, Mr iZzo pn pikir baik aku kerumah member dulu lah, kt Bandar Sri Putra, Bangi.. call member (Zamir) xdapat..msg pn xreply.. ish..maner pegi Zamir ni, ada di rumah ke xde ni.. tp, hati ni rasa nk pegi jer.. terus je la.. redah je.. kalau ada, ada lah..kalau xde pn xper la..so, Mr iZzo pn terus je ke sana..

sampai je rumah Zamir, tengok moto xde. org pn mcm xde.. ahhh sudah.. memang xde org la ni..so, Mr iZzo pn duduk je la di moto tgk2 hp..niat tu nk relax2 kejap, hilang kn letih drive dr kL ke Bangi..
tup..tup..tiba2 ja Hadi muncul dr depan..terkejut Mr iZzo.. Hadi sahabat Mr iZzo dr Kulim,Kedah.. dia pn pelik macam mana Mr iZzo ada di situ..huhu.. rupanya dia pun baru sampai jer.. dia mai dengan adik dia, juga sahabat Mr iZzo, Malik.. Malik kerja di Indonesia..

SubhanALLAH...aku bersyukur atas pertemuan ini..cukup elok, indah, cantik sungguh aturanMU Ya ALLAH..memang ada niat pn Mr iZzo nk jumpa diorg ni.. jadilah pertemuan yg xdiduga.. malamnya, geng Pekan msg,xjadi jumpa plak.. Ya ALLAH, engkau aturkan dengan sempurna sekali.. so Mr iZzo lepak je dengan diorg mlm tu.. kul 12.15pg baru Mr iZzo gerak balik rumah..alhamdulillah..(^_^)

kami di UK,S7
Ustaz shahir dan Ustaz Malik
Ustaz Hadi dan Ustaz Shahir
Ustaz Firdaus dan iZzo (^_^)

5 comments:

daisy said...

wow bestnya..
saya dah lama tak lepak-lepak ngan member cenggini.huk..huk..

Mr iZzo (^_^) said...

hehehe..tau xper..seronok! (^_^)

md anip said...

hah elok, hadi ni aku kenal jugak...bini dia kawan ngan bini aku...hahha

Mr iZzo (^_^) said...
This comment has been removed by the author.
Mr iZzo (^_^) said...

ya ka.. hahaha.. p sana p sini. tup tup jumpa jugak. alih alih kt situ jugak..hahaha..