Tuesday, May 3, 2011

Bukan Mengumpat...Cuma Bagitau Benda Betol je..

assalamualaikom semua (^_^)
petang ni cuaca hujan..jadi suasana sejuk jer..
sedap ni rehatkan badan setelah letih bekerja..

meh sini dengat Mr iZzo nk berceloteh skit..
Senah, ko tau..anak si Eton tu mengandong!
patot la aku xnampak anak dia skrg ni..
anak dia di kampung..umah nenek dia..
malu la tu..bapak baik, anak hampeh.. 
haaaaaa~ aku bukan nk mengata..aku ckp benda betol ni..
jiran aku kan sekampung dengan kg dia..

cerita diatas adalah rekaan semata-mata..hehe

kalau ye pun kita disituasi itu..
kita nampak atau tahu benda yg kurang menyenangkan
atau benda apa sekali pun..
jangan lah nak mengata orang..
jangan lah nk menyampai kan..

kalau suatu benda tu mengaibkan..xyah lah nk sebar2..
tak elok kot..

sama ja pon kalau kata bukan mengumpat, ckp benda betol..
still mengata hal orang kan?

aku tak paham betoi laaaaaaaaa

2 comments:

Corat-coret said...

betol3...! kadang2 makcik2 tuh ngate anak orang kemain seronok,pdhal hal anak sendiri lagi terok dari budak yg kne mengate tuh...

kucing said...

mengata best~!!
dikata bad~!!