Friday, July 15, 2011

Susahnya Nak Convert ke Agama Islam

assalamualaikom w.b.t

alkisahnya ada sahabat ni berbangsa Cina
dia berminat dan mahu mendalami agama Islam
alhamdulillah saya bersyukur pintu hatinya terbuka untuk Islam

tetapi
apa yang saya sedihkan..susahnya nak dapat bantuan..
kisahnya begini..
dia call Jakim Putrajaya dan Masjid Putrajaya
tetapi jawapannya menghampakan..
"kami tidak menyediakan kelas untuk belajar Islam"
jadi dia pun agak frust lah kan..jawapan yg tak sepatotnya dia dpt..
saya pun terkejut jugak..tak boleh la lepas tangan macam tu je
saya sendiri tidak pandai sangat bab2 ni..jadi jalan terbaik,sy call Jakim
saya call Jakim, Jakim pas ke Perkim..
saya call Perkim Kuala Lumpur, Perkim KL pas ke Perkim Shah Alam
Perkim Shah Alam pas ke Perkim USJ, then pas ke no Ustaz Saidun

dan..
sampai sekarang masih belom selesai..
masih tiada jawapan..

pada rakan2 yang prihatin.. BANTU LAH SAYA..
sama2 kita tolong sahabat baru kita ini..

1 comment:

syafie said...

Bawa dia pegi kat masjid/surau dengar ceramah

http://orderbookonline.blogspot.com/2011/07/pakej-menarik-my-stormkid-portal.html