Monday, August 8, 2011

Cerita Ramadhan #6 Antara Raja dan Hamba

assalamualaikom w.b.t

dah seminggu dah kita berpuasa..kejap je kan? dunia akhir zaman...
emmm..petang2 ni sebelom berbuka..meh buka hati kejap.. (^^,)

" apabila Rasulullah SAW diberi pilihan oleh Allah SWT diantara raja mahupun hamba.. Rasulullah memilih untuk menjadi seorang hamba kerana sabda Baginda SAW menjadi HAMBA itu lebih mudah untuk mendekati IA dengan orang miskin ataupun kaya..tetapi apabila menjadi Raja, nescaya IA akan bersama dengan orang kaya sahaja "

kalau kita? kalau aku pun komfem aku pilih raja..
jahilnya diri ini..ya Allah..kau teguhkan lah iman didadaku..
jauhkan lah aku dari sikap riak dan takabbur..

marilah kita muhasabah diri kita ni..
lagi 30 minit je nk berbuka dah..huhuhu
sambil dok ngadap juadah tu..dok telan2 air liur tu..
dalam hati kita boleh muhasabah diri..

selamat berbuka semua rakan2 (^^,)

1 comment:

Woofer Storm said...

slmt berbuka puasa petang nnti fren^^