Wednesday, August 3, 2011

Hati oh Hati

assalamualaikom w.b.t

kenapa masih ada penyakit-penyakit hati di bulan ramadhan ini?
penyakit hati..korg pn tau kn apa tu penyakit hati?
macam2 lah..kedengki, mengumpat sana sini, pemarah dan byk lg lah..

seperti kita tahu syaitan ,iblis di rantai sepanjang ramadhan ni..
so, sapa plak yg dok 'cucuk' kita untuk lakukan kemungkaran..
sapa yg dok goda kita untuk tidak beribadah atau lalai?

pelikkan? masih ada kes2 jenayah dibulan puasa ini..
solat pun tetap tak kusyuk di bulan ramadhan ini..

ini semua angkara NAFSU.. yaaa.. nafsu...

diberitakan bahawa syaitan diikat pada bulan ramadhan, tetapi tak guna kalau nafsu pada diri lebih ganas dari syaitan itu sendiri.

so?

gunakanlah sebaik2nya waktu di bulan yg penuh barakah ini untuk didik nafsu dan bentuk amal bermula dengan menghindarkan nafsu makan sewaktu berbuka puasa..(^^,)

sama2 kita berpesan-pesan sesama insan..



kredit gambar to iluvislam.com

4 comments:

azam said...

insyaallah...kita sama² usaha

nuruhuda_329 said...

iyah3..jom lawan heee:)

~ Mr Ej ~ said...

hati kau menangis gua xnmpak bro...hahaha

Que Afify said...

Macam my abah cakap ah .. Kalau hari tak puasa .. Tak makan seharian pun steady je .. Now bulan puasa .. Baru 2 jam rasa letih sgt .. Nafsu nafsu!! Syuhhhhhhhhhhhh!!