Tuesday, October 11, 2011

Mau Makan Tak Mau Bayar

Assalamualaikum w.b.t

"cuba try test...pi makan di mana2 restoran, then tak payah bayar..boleh? hehe.. komfem2 kena maki hamun xpun kena bantai/belasah kt situ gak..tak percaya? try la..hehe "

itu cerita dunia..meh compare dengan cerita akhirat...

"bernafas,nyawa Allah bagi.. rezeki Allah bagi..segala macam rahmat Allah bagi kt kita di dunia ni..TETAPI kadang2 kita buat dekk je..buat tak tahu je.. free ke Allah bg kt kita? Dia bg pn ada syaratnya..dan syarat pun itu pun xla susah..ini kita sembahyang pun kadang2 tak cukup.. lupa ucap syukur.."

kalau lah Allah minta bayaran secara terus..camner jadinya kita ni.. (^^,)

renungan bersama...(^^,)




1 comment:

Farid bin Aspar said...

Betullah tu, semua orang suka benda free...
Kalau kena bayar, dah tentulah orang tak suka.
Sungguh pemurah Allah itu kepada semua makhluknya. Tetapi Penyanyang Allah itu untuk orang yang terpilih sahaja.