Thursday, February 23, 2012

Pegang Babi Tak Dosa

aku tertarik dengan gambar bawah ni...
dapat dari Oh!Media kat facebook.. (^^,)



pegang babi tidak berdosa sebab babi hanya najis berat. Boleh disertu semula.
bila dah pegang babi atau anjing kena samak.

Tapi bila pegang tangan bukan mahram adalah HARAM dan berdosa besar.
bak ayat Oh!Media, Basuk tak boleh, samak pun tak boleh, apa pon tak boleh!
kecuali bertaubat memohon keampunan ALLAH s.w.t

TAPI jangan saja-saja pi pegang babi/anjing..ia boleh mengundang fitnah dalam masyarakat.
kalau takde sebab tak payah la dok pegang babi/anjing...

lagi hina sentuh bukan mahram dari sentuh babi
sama-sama beringat lah ye...(^^,)

No comments: