Thursday, February 23, 2012

Percuma itu FREE!!

kisah benar ini berlaku di Planetarium Negara (PN)..hehe

akak   : dik, nk masuk PN bayar berape ye?
aku     : kak nak masuk pameran sahaja ke nak tengok tayangan sekali?
             kalau pameran percuma, tayangan kena bayar
akak   : oooo..kalau camtu pameran je lah
aku     : okey..akak boleh masuk, ini tiketnya..percuma je kak
akak   : ooo ye ke...percuma berape ringgit?
aku     : percuma je kak, akak boleh masuk terus je..
akak   : ye laa..berapa ringgit?
aku    : percuma kak, tak payah bayar.. percuma! (kuatkn sikit suara)

dengan nada yg tinggi dan marah..sedikit muka sememeh (muka taik) haha

akak   : akak tahu la percuma tapi berapa ringgit??!!! (sambil hulur note RM50)
aku    : (muka yg hampir bebal tp still senyum sikit2)
            akak, percuma itu free.. maksud free tu percuma, iaitu tak perlu bayar..
            free je kak, xyah bayar pun
akak   : ooooo...free ei (terus pusing dan jalan masuk PN)

maybe da malu kot..hahahaha

rasa nak je jentik dahi akak tu...nk kena cakap omputih rupanyaaaa...
percuma tak faham... FREE baru faham..hahaha

ada jugak ye macam ni..hehe (^^,)

2 comments:

Mohd Khairi Khadzir said...

akak tu terlalu modern..hahhaa

~ Mr Ej ~ said...

bebal sorang2 langsung xnk kongsi dengan orang laen jadi itu macam laaa...hahahaha