Thursday, March 8, 2012

Mengumpat, Mengata dan Bla,bla bla

قال النبى صلى الله عليه وسلم :
" من ستر مسلما في الدنيا ستره الله فى الدنيا والأخرة "

mafhum Hadis SAW : Barangsiapa yang menutup keaiban seseorang didunia,
maka akan ditutup keaibannya oleh Allah s.w.t didunia dan akhirat...

haritu Mr.iZzo dah pernah post entry yang lebih kurang sama ngan tajuk ni
klik sini untuk tengok entry lepas - SINI -

dizaman yang penuh fitnah ini..keaiban juga makin berleluasa...dimanakah kita saat mendepaninya andai kita yang penuh dosa ini juga tidak terpelihara dr keaiban diri sendiri...

saja Mr.iZzo nak refresh diri sendiri tentang umpat mengumpat ni..
ingat ye...sebut sesuatu tentang seseorang itu adalah umpatan!
sebut sesuatu yang tidak benar tentang seseorang itu fitnah!

tak rugi pun tutup aib seseorang..tp tu lah..nafsu dan syaitan kuat menggoda
susah benar rasanya nak simpan aib orang
setuju tak? hehe

sama-sama kita mohon Allah pelihara kita dari melakukan
kemurkaan dimuka bumi ini... (^^,)


2 comments:

[PCL] said...

ceghita hat betoi2 tu pun kira ngumpat gak ka frenz ?

Mr iZzo (^^,) said...

Ali nampak abu ngah maki minah..ali gi citer kat mail...itu umpat

Ali tgk abu dpt 8a spm,ali citer ngan mail..itu puji..

Ali nmpak abu ngah smbang ngan minah..ali citer kt mail abu smbang smbil pegang tgn minah..itu fitnah