Thursday, September 27, 2012

Bedung Anak - Kewajipan atau Mitos

Izz Zayyan usia 2 minggu
merah muka Zayyan meronta nak lepaskan tangan dari bedung..hehe.. selalu lepas kena bedung, Zayyan akan berusaha untuk tarik tangan dia.. dan hasilnya, bedung Zayyan hanya bertahan 3-4 jam jer selalunya.. pastu da terburai bedung tu..tak pun tangan dah terkeluar.. kuat sungguh Zayyan abah ni..hehe

hasil bacaan aku, antara kebaikan bedung : 
  • supaya bayi tidak terperanjat
  • supaya bayi tidur lena
  • supaya bayi tidak rasa sejuk
  • supaya bayi tidak cakar muka,gosok muka dengan tangan
  • supaya bayi rasa selamat
  • bayi tidur cukup dan tak terganggu cepat besar..(ye ke?)
ada yang kata kalau tak bedung nanti kaki pengkau... kaki anak bila besar nanti kengkang.. sejauh mana fakta itu. aku pun xtau..benar atau sekadar kata orang dulu-dulu..


No comments: