Tuesday, January 22, 2013

Gunalah air yang ditapis... KARAT!!!

malam tadi Angah pergi service penapis air di rumah jiran ni, dia pakai penapis air yang sama macam Angah pakai. Tukar paip yang bocor, alang-alang tu Angah cuci sekali. (^^,)

Bila buka jer penapis air tersebut..perghhhh!!! tengok pic bawah


sepatutnya benda dalam tu warna putih, ini dah bertukar warna hitam. Botol yang lutsinar pun dah turut melekat karatnya.

macam mana lah kan kalau kita guna air yang tidak ditapis dahulu. berKARAT teruk sangat!

Rasanya penapis air dah wajib kena ada pada setiap rumah. Bayangkan kalau guna air yang tidak ditapis, telan semua karat2 tu.. huh! berkarat perut. hehe



No comments: