Tuesday, September 10, 2013

Rezeki Milik Allah


Aku teringat kata salah seorang sahabat aku yang dah berjaya dan dah 'milionaire' pun sekarang ni. Katanya pada aku 'kalau hang nak berjaya dalam bisnes ni hg mesti kena tipu dulu, hg kena belajar terima orang tipu hang, tikam menikam ni boleh kata perkara biasa'.

Macam dah jadi kebiasaan pula bila nak berniaga mesti nak kena hentam sana sini. 'Kondem' perniagaan orang lain, kutuk perniaaan orang lain, walhal benda itu hanya memberi sedikit keuntungan sahaja padanya. 

Kenapa perlu nak tikam belakang? kenapa perlu nak buruk-burukkan orang yang sama meniaga. Didepan layanan yang amat baik,superb! tapi belakang nauzubillah.. hmmmmm, kita tau sebab pelanggan kita ada yang jujur tanya dan tunjuk pada kita apa awak kondem kita. Tapi aku tak kisah.. go on, sila teruskan usaha anda itu. Moga Allah buka pintu rezeki kamu seluasnya dan berjaya. Amin.

Tapi kita nk tanya.Tidak yakinkah kamu pada janji Allah s.w.t? Rezeki itu milik Allah, 1 kamu begi 10 Allah balas. Tak perlu lah macam tu ye... tak baik tau.. untung bukan besar mana pun,nuuuuun nanti di akhirat kamu yg bagi keuntungan amat besar pada orang lain.

Google Image



2 comments:

Amoi Farah said...

Tak paham dengan manusia yang masih mengamalkan sistem penipuan best sangat ke tengok manusia lain di tipu bulat bulat ...

Raudzah Z said...

Mungkin ini sebahagian dari Ujian ALLAH. Diberi kesukaran sebelum kebahagiaan..