Tuesday, February 19, 2013

Rindu, Angkat kayu, 10sen

tadi kebetulan ternampak pekerja DBKL buat kerja dekat dengan ofis Angah ni. Mereka tengah angkat kayu dari lori. Apa kena mengena dengan Angah plak kan? Angah teringat, rindu sebenarnya..hehe

Ceritanya, dulu abah ada buka kilang perabot. Sekitar awal tahun 90an, Angah pun masih kecil waktu itu. 

Bila sampai jer stok kayu dari pembekal, Angah dan adik beradik lain lah yang menjadi pekerja abah untuk amik kayu dari lori dan susun di tempat simpan kayu. Oh lupa, pekerja abah hanya seorang saja, Abang Li dan kami adik beradik. (^^,)

Jadi bila stok kayu sampai, abah akan offer 10sen sebatang kayu, jadi kami adik beradik berebut lah angkat kayu-kayu tu. Mula tu masing-masing berebut kejar angkat kayu, sapa angkat banyak dia la dapat lebih kan? hehehe. masa tu nilai 10sen besar sangat dah. macam-macam boleh beli tau. keropok, gula-gula yang banyak..sekarang 10sen 2biji pun susah nak dapat.

rindu kenangan masa itu~ dah hampir 20 tahun masa itu berlalu.... (^_^)


Gambar hiasan  (^_^) -sumber  Google Image
Gambar hiasan  (^_^) -sumber  Google Image





Jangan besar kepala..

Janganlah menjadi kepala, sebab kepala selalu pening. Jangan mencari kemasyhuran, kerana kemasyhuran itu ada uftinya. Sementara kecukupan tanpa kemasyhuran itu adalah kebahagiaan.

Bersederhanalah dalam apa jua pun, itulah yang digalakkan. Bukan tak boleh kejar harta dunia, pangkat, darjat dan sebagainya, boleh! tetapi bersederhanalah. Jangan sampai lupa diri, riak, bangga dan takbur. 

Ada segelintir tu sampai sanggup menindas dan menipu. Bersyukur dan ingatlah, semua datang dari DIA, hak DIA, kun fayakun. Senang dan berjaya itu ujian, susah dan gagal itu juga ujian. Apa saja boleh terjadi.


sumber : Google Image





Thursday, February 14, 2013

Letih + Lega + TQ Mama


Malam semalam Zayyan tak mahu tidur, dah dekat 2.00 pagi dah, masih nk berbual, tak mahu tidur.. Aduh! Letih den nk melayan.. huhu.. tp itulah lumrahnya. Tiada keluhan sepatutnya. Godaan syaitan sungguh kuat saat ini. Anak merengek+mata anda ngantuk+esok pagi kerja+tak cukup tidur. Boleh jadi macam-macam. Ujian kesabaran sebenarnya semua ini. Sabarlah kalau anak anda meragam. Jangan dikeluh kesahkan dan hilang kesabaran. Sabarlah, anak itu anugerah Allah (^_^)

Senyumlah, layanlah anak kita (^_^). Abah bg layan ceramah UAI..
tidur jugak Zayyan akhirnya, 2.30pg..hehe

JANGAN dok buat muka geram macam ni... tak baik oooo..
apa pun tak dapat!


esoknya pergi kerja, lebam mata abahnya..tak cukup tidur..huhu. Lagi cabaran, ramai pulak orang yang berurusan hari ini. letihnyer lah.. Subhanallah~

Tapi, balik ja kerja tengok Zayyan sambut macam gambar bawah ni..



abah bagi salam masuk rumah jer, Zayyan pandang, seronok Zayyan.. huh, lari hilang semua penat kt tempat kerja tadi.. Subhanallah.. indahnya perasaan yang Allah bagi.. (^^,)


Then, ibunya ajak abah pegi Jusco, AEON Wangsa Maju. Ada barang sikit nak dibelinya. Ikutkan hati berat juga sebenarnya nak pergi. Ye la, letih kerja pun tak hilang lagi..nk keluar jalan-jalan pulak..huh!

Tapi, im not selfish. Aku ya kan ja, jom pergi. Fikirku, kesian ibu terperap je dirumah.. sekali-sekala ibu ajak keluar apa salahnya aku bawa. (^_^) korban sikit masa rehat pun takpe, demi isteri tercinta. Masa bercinta dulu takde plak fikir penat, anytime boleh saja.. takkan lepas kahwin tak boleh kan? mestilah lagi boleh..In Sha Allah

keluar sekali dengan papa,mama,izamil (abg ipar)
and the best part, mama belanja Angah seluar! hehe.. sukanyerlahkan saya ini.. (^_____^) senyum lebar sikit. Terima kasih mama belanja Angah seluar, bukan satu tapi 2 helai! Isteri abang jangan jeles yeee

TQ Mama, Belanja Angah seluar ni.. cantik!!!!



macam panjang jer post kali ni? hu hu hu.. (^_^) 

Wednesday, February 13, 2013

ASTEROID 2012 DA14 MELINTASI BUMI

13 Feb 2013 – Satu asteroid kecil akan melintasi hampir dengan Bumi pada 15 Feb ini, dengan anggaran jarak 28,000km. Asteroid bersaiz diameter sekitar 50m ini telah dijumpai oleh astronomer amatur yang dibiayai oleh ESA (Agensi Angkasa Eropah) di Sepanyol.

Asteroid yang diberi nama khas 2012 DA14 ini juga dianggarkan seberat 130,000 tan, dijangka tidak akan terhempas pada permukaan Bumi dalam masa terdekat. Orbitnya boleh dikira dengan agak tepat menggunakan pangkalan data NEODsyS kepunyaan ESA. 

Asteroid ini akan melintasi Bumi pada kelajuan 7.8km/s pada anggaran jarak paling hampir 28,000km. Menariknya, jarak ini adalah lebih hampir jika dibandingkan dengan orbit satelit-satelit komunikasi seperti Measat, yang berada pada orbit geostationary. Namun disebabkan orbit 2012 DA14 yang berlainan, iaitu dari sudut bawah dijangka tidak mendatangkan sebarang bahaya kepada satelit-satelit di orbit tersebut.

2012 DA14 akan berada paling hampir dengan Bumi pada 19:40GMT pada hari Jumaat ini, 15 Feb. Kemunculannya mula dikesan pada jarak 7x jarak Bulan. Observatori Negara Langkawi akan turut membuat pemantauan dari segi rakaman imej pada hari lintasan ini berlaku







Sumber : Langkawi National Observatory, ANGKASA



Sunday, February 10, 2013

Maaf kak ei, saya tidak paksa pun...


Angah seperti biasa bertugas di hari minggu, hari orang lain cuti. Alkisahnya tadi ada seorang akak ni, tanpa memberi salam dan dengan nada yang memang kurang ajar terus melemparkan kata-kata tidak elok pada Angah. 

Aduh, sedihnyer lah dengan perangai akak ini. Angah sendiri termalu bila anak akak tu sendiri yg marah maknya bercakap macam tu. Awak tu emak,ibu, patut tunjuklah perangai yang elok pada anak. Subhanallah..

Malu dekat orang lain yang sama-sama datang melawat kesini dengar kak oi, kata akak itu, sy 'torture' dia untuk ke sini. Maaf kak ei, saya tidak paksa akak pun untuk datang sini, saya tidak kenal akak pun.. 

pada akak itu, apa salah berbudi bahasa. Malu aih buat perangai macam itu.. datang tempat awam, terpekik terlolong.. hmmmmm what a shame on u...




Saturday, February 9, 2013

Promosi Tshirt Murah, Hanya RM10


http://on.fb.me/YLmjYp

Tempah tshirt dengan harga serendah RM10 di AJC Ent.

Amat untuk event, tournment, familyday, reunion dan sebagainya..

apa tunggu lagi.. jom lawat Facebook AJC Ent. Klik SINI