Friday, December 6, 2013

Riadah di Tasik Titiwangsa

Lama dah tak bawa Zayyan ke taman.. asyik dok rumah je kan, kesian anak abah bosan tengok benda yang sama je. Ni abah bawa Zayyan gi main taman ye.. kita gi riadah di Taman Tasik Titiwangsa...

Pancit gak aku kejar Zayyan, adeh!!! 





















Susah tidur


Susah sungguh sekarang ni anak cek nak tidur. Ada saja benda nak dibuatnya. Macam-macam dia nak explore. Kadang tu mata sampai dah tak larat nak angkat dah, tapi tahan juga untuk bermain. Nak dipaksa tidur pun tak boleh, bergegar rumah kang dia meraung! hehe. Nak tak nak kena layan kan je lah. Nak di biarkan nanti takut pula dia main benda yang tidak sepatutnya, bahaya woooo...

Dulu umpan je video Upin Ipin dan susu sebotol, sekejap je dia dah tido. Sekarang bagi benda yang sama, dia layan juga, tapi habis je susu dia bangun sambung main! hahaha.. aduhailah anakku.. teletah sungguh kamu sekarang ni..

selamat malam sayang... tewas akhirnya.. 1.00am




Sunday, December 1, 2013

Kena update stamina...

video

Malam tadi aku gi rumah nenek saudara belah isteri di Bandar Tun Razak, Cheras, malam berinai anaknya, harini kenduri.

Bukan pasal kenduri tu haaa aku nk cerita, ni cerita anak aku yang membuat abahnya ini mengah! hehehe. Dah pandai nak berkawan dah anak aku ni, tapi sayangnya kawan yang di cari bukan rakan sebaya.

Jadi, bila bermain tu, memang kena tengok sentiasa lah sebab kanak-kanak ni bukan tahu apa pun, bila bermain, mereka ni suka berlari, bila berlari ni ada la yang tolak menolak. Anak aku ni bukannya kuat sangat pun, baru je dapat kaki, lesen L lagi, jadi bila rakan yang lebih besar langgar sikit pun dah jatuh. Lari atas jalan tar plak tu, jatuh je komfem calar punya. Nak di halang tak boleh, jadi abahnya kena la join berlari juga, ikut je mana arah dia nak pegi...

15 minit ikut berlari, aku okey lagi.. masuk 30 minit dan seterusnya, nampak macam nak menyerah je, macam mengah je, macam penat je.. hehehe. Nampak sangat badan aku ni dah 'tambah sihat' dan stamina dah out!! adeh! mengah aku dibuatnya.. nampak gayanya aku kena perbaiki balik stamina la lepas ni..