Showing posts with label PDRM. Show all posts
Showing posts with label PDRM. Show all posts

Sunday, January 13, 2013

Gambar Sekitar Himpunan Kebangkitan Rakyat

Selesai sudah Himpunan Kebangkitan Rakyat, HKR112.
alhamdulillah semuanya lancar tanpa rusuhan dan kekacauan.
Tahniah dan jutaan terima kasih pada pihak PDRM atas kerjasama yang diberikan
perghhh..macam aku plak yang join..hehe

sebenarnya aku tak amik pot sangat pun, tp bila HKR112 ni lancar tanpa rusuhan
aku yang dah jadi warga KL ni turut gembira, tiada sekatan jalan yang 'teruk'
yang penting aku pi kerja semalam ok jer. takde kena tahan bagai...

boleh pun kan aman dan lancar? sebab ape aman?
sebab PDRM tolong,bagi kerjasamana..bukan macam Bersih yang lepas..
berperang dengan PDRM...Tahniah sekali lagi pada PDRM

HKR112. Berita TV kata 45000 je... hmmm auta lagi.. ni lebih 45k
Sinar Harian
relax ja duduk atas lantai. Sumber -FB No Comment Page 
 Gotolong royong. Sumber -FB No Comment Page 
Tahniah pada PDRM. Sumber -FB No Comment Page
Lagi gambar lawat FB No Comment Page

Solat jemaah di Masjid Negara. Sumber - FB HarakahDaily 
Solat jemaah di Masjid Negara. Sumber - FB HarakahDaily
Pasukan Unit Amal - Taklimat. Sumber - FB HarakahDaily 
Sumber - FB HarakahDaily

Unit Amal. Sumber - FB HarakahDaily 
Sumber - FB HarakahDaily

Lagi gambar lawat FB #HKR112
Lagi gambar lawat FB HarakahDaily
Lagi gambar lawat FB PolisDirajaMalaysia
Lagi gambar lawat FB Pemuda Padang Terap
Lagi gambar lawat FB JkkFanClub
Lagi gambar lawat FB KBBUTV3

# aku tengok di FB ramai jugak yang membodohkan rakyat yang join HKR112, tak kurang jugak yang maki hamun, tetapi aku terfikir kena rakyat bangkit sedemikian rupa? Lu Fikir la sendiri~ (^_^)

# Tabik spring pada PDRM!!! 

Tuesday, January 8, 2013

Berita Baik Himpunan Kebangkitan Rakyat 12.01.13

Alhamdulillah, PDRM telah umumkan untuk beri kerjasama sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat pada 12.01.13 nanti. Alhamdulillah sebab dengan adanya kerjasama PDRM nanti diharapkan dapat kurangkan masalah yang bakal melanda seperti rusuhan, perang dengan Polis, kesesakan lalulintas.

Harap semuanya berjalan lancar...

;
sumber  : FB






Suspek Yang Diburu, Kes di Pulau Pinang


SUSPEK DIKEHENDAKI: Gambar OKT yang diburu pihak Polis setelah melarikan diri ketika dalam perjalanan dari penjara Pualau Pinang ke Mahkamah Butterworth pada 07/01/2013.


hubungi Balai Polis berdekatan kalau terserempak dengan penjenayah di atas.
Sumber - PDRM

Thursday, October 18, 2012

Aniaya Bapa Sendiri Demi Kekasih Hati

Subhanallah...apa nak jadi dengan remaja ini. Sanggup menganiaya bapa kandung sendiri hanya kerana hendak dilarang keluar dengan kekash hati. Sanggup pergi buat laporan polis palsu mengatakan si bapa telah merogol dia... dunia akhir zaman..

Apa punca semua ni berlaku? kenapa benda ni berlaku? salah siapa? sama-sama kite muhasabah diri...

sumber : FB Polis DiRaja Malaysia



Monday, May 9, 2011

Info Menarik dari Hotlink

assalamualaikom semua (^_^)
Mr iZzo nak share info yg Mr iZzo dapat dari Maxis Hotlink
setiap jam Maxis akan hantar berita2 pendek..

antaranya....jom layan ;
  • TPM ajak pihak swasta sama2 bangunkan sekolah teknikal dan vokasional bagi sediakan modal insan yang mencukupi dan memacu ekonomi negara.
  • Kematian Osama Laden tidak pengaruhi situasi keselamatan di Malaysia : ATM dan PDRM tetap bersedia hadapi sebarang kemungkinan - Zahid Hamidi
  • 300 pakar BI dari Amerika Syarikat akan mengajar bahasa itu di sekolah2 kategori band 6 dan 7 mulai tahun depan - Muhyiddin Yassin
  • Kerajaan akan lancar program rumah kualiti harga RM220,000 ke bawah bagi membolehkan lebig ramai golongan muda miliki rumah pada Jun atau Julai.
  • Langkah menghentikan kursus baharu perubatan diIPT tempatan mampu bendung masalah lambakan doktor yang tidak berkualiti di pasaran.
  • Sambutan Hari Ibu tidak bermakna buat tiga beradik apabila mereke rentung bila rumah teres yang didiami di Kuala Krai terbakar semalam 7/5.
  • 3 anggota tentera terbunuh,seorang wanita parah dalam nahas kereta dengan lori tangki di jalan Seremban,PD dekat Kg. Bemban awal pagi ini 7/5.
  • Perbincangan paderi seluruh negara jadikan Kristian agama rasmi Persekutuan, jika benar,adalah series - Hishammuddin Tun Hussein.
  • Mendiang Ong Kim Koon yang bantu suami isteri Melayu dalam nahas sebelum dirinya dilanggar kereta diberi sijil penghargaan oleh Polis.
  • 2 blog dedah pertemuan paderi seluruh negara dan bincang agenda Kristian sebagai agama rasmi diserah kepada SKMM untuk siasatan - Rais Yatim.
  • Kegiatan golongan gay di Malaysia semakin berleluasa berikutan wujudnya sebuah laman web yang dijadikan medium untuk mencari pasangan.