Showing posts with label arab. Show all posts
Showing posts with label arab. Show all posts

Friday, March 9, 2012

Kasihan Mereka...

kasihan kepada mereka yang tidak tahu berbahasa Inggeris,
sebab ia menjadi susah untuk memahami percakapan manusia,
nak pulak nk kerja kan..skrg ni nk bahasa org putih jer..
TETAPI...
lebih kasihan kepada orang yang tidak tahu berbahasa Arab, kerana ia menjadi susah untuk memahami kalam Allah s.w.t kepada manusia...

berapa ramai orang Islam kita sendiri yang tidak tahu Jawi?
berapa ramai orang Islam kita yang masih tidak tahu mengaji Al-Quran?
ramai yang lancar berbahasa Inggeris tetapi tak tahu satu pun huruf Arab/Jawi

pada ibubapa, ajarlah anak-anakmu, jangan sampai kita hanyut dek arus pembangunan..
jangan terlambat belajar kalam2 Allah s.w.t
tak rugi sikit pun belajar kalam-kalam Allah s.w.t ni..
dapat pahala lagi..ilmu dapat,bonus pahala pun dapat..

renung-renungkan..dan selamat beramal..hehe (^^,)


(mood geram sikit sbb td ada terdengar orang kita kata jawi tak penting dah skrg ni)