Showing posts with label baju t bersih. Show all posts
Showing posts with label baju t bersih. Show all posts

Tuesday, May 29, 2012

Siap sudah baju Tengas Warrior

setelah bersengkang mata sehingga jam 2pagi, akhirnya siap juga baju
yang ditempah oleh geng memancing, Tengas Warrior (^^,)






Tuesday, May 8, 2012

Pakcik ku di Bersih 3.0 | Dipukul oleh Polis

harini tiba2 ternampak muka seorang yang aku kenal di alam maya ni...
rupa-rupanya adik kepada maksu aku.. Nour Islam Niamat
anak kepada Allahyarham Tuan Guru Hj Niamat

"Sepanjang 300 meter perjalanan saya ke Kelab Diraja Selangor, saya dipukul oleh pihak polis tanpa ada perasaan belas kasihan, jelas mangsa kekejaman polis pada Himpunan Bersih 3.0, Nour Islam Niamat, 30.

Nour Islam yang juga merupakan aktivis NGO, Jingga 13 memberitahu beliau ditahan oleh pihak polis ketika berada hampir dengan pengadang jalan di Dataran Merdeka dan ketika itu beliau hanya meninjau keadaan di sana tanpa melakukan apa-apa provokasi.

"Ketika saya hampir di Dataran Merdeka lebih kurang pukul 5 petang, saya tidak mendengar pun arahan pihak polis meminta peserta Bersih bersurai malah mereka terus bertindak dengan menyembur air serta menembak gas pemedih mata.

"Dalam keadaan saya berada di barisan paling hadapan maka menyenangkan pihak polis menahan saya dan dalam keadaan saya baru ditahan tiba-tiba datang sembilan hingga sepuluh orang anggota polis ke arah saya dan telah bertindak memukul, menendang serta menumbuk saya," jelasnya.

Nour Islam yang menceritakan peristiwa tersebut memberitahu beliau telah berjalan hampir 300 meter dan melalui trak-trak polis yang dipenuhi anggota polis untuk ke Kelab Diraja Selangor

"Saya telah dibawa melalui trak-trak polis dan ketika melalui trak tersebut terdapat lebih kurang 200 orang anggota polis yang berbaris di situ, saya telah dipukul dan ditendang oleh polis-polis yang berada berhampiran trak itu.

"Setiap seorang dari mereka tidak melepaskan peluang memukul saya, saya terpaksa tempuhi mereka sikap kejam mereka tanpa boleh dielak langsung malah mereka terus tumbuk serta terajang saya tidak kira di muka mahupun di perut," sambung beliau lagi.

Menurutnya lagi setiap kali beliau dipukul polis mengarahkan beliau senyum dan jangan menjerit kesakitan, jika beliau menjerit sakit polis mengatakan beliau melawan dan akan dipukul dengan lebih teruk lagi.

"Apabila saya sampai di tempat tahanan tidak ada Ambulan mahupun pegawai kesihatan yang menunggu, apabila saya bertanya di mana pihak kesihatan mahupun Ambulan. 

"Pihak polis cuba mengelak untuk menjawab dan mereka melengah-lengahkan untuk memanggil ambulans walaupun terdapat peserta yang cedera teruk sehinggakan ada mereka yang hampir pengsan," cerita beliau lagi.

Beliau yang mendapat tiga jahitan di dahi akibat ditendang oleh polis itu menjelaskan ketika dipukul pihak polis mengarahkan beliau tunduk serta tidak boleh melihat polis-polis yang memukulnya.

"Saya langsung tidak boleh melihat muka-muka polis yang memukul saya kerana anggota polis memegang kepala saya kebawah tanpa memberi peluang saya mengangkat kepala saya.

"Ketika saya jatuh pun polis meminta saya tundukan kepala dan jangan sesekali cuba melihat siapa yang memukul saya, namum saya perasaan setiap anggota polis yang bersikap kejam itu tidak mempunyai nombor polis dan yang ada hanyalah nama. Saya tak pasti siapa sebenarnya mereka," tegasnya.

Beliau yang mengalami cedera yang teruk itu telah dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) selepas sejam beliau dipukul untuk mendapat rawatan.

"Pihak hospital telah membuat pemeriksaan keatas saya termasuk menjahit luka di kepala saya, mereka juga turut melakukan pemeriksaan x-ray bagi mengetahui kecederaan dalaman akibat tendangan yang kuat dari pihak polis.

"Setelah selesai melakukan pemeriksaan saya telah membuat laporan polis di Balai Polis yang berada di HKL termasuk menyerahkan laporan perubatan dari pihak hospital," tambahnya lagi.

Namum beliau bersyukur apa yang dialami olehnya direstui oleh Ibunya dengan menyifat ia adalah maruah diri dalam memperjuangkan kebaikan.




Tuesday, April 24, 2012

Hentikan Dari Bertindak Ganas | Bersih 3.0


Bersih 3.0 bakal diadakan di Dataran Merdeka 28.04.2012 iaitu hari Sabtu ni
Bandaraya Kuala Lumpur bakal 'mati' sekali lagi la nampak gayanya...
habis semua jalan-jalan akan ditutup, kedai-kedai pun akan tutup

yang aku tak faham, kenapa takut sangat kerajaan kita dengan Bersih?
apa maksud yg tersirat sampai sebut je Bersih, huru hara jadinya...

Bersih 3.0 yg bakal diadakan di Dataran Merdeka tiada permit
tiada kelulusan untuk berhimpun...
padahal sebelum ini pelbagai acara berhimpun diadakan di Dataran Merdeka
tapi disebabkn perhimpunan yg bakal diadakan adalah Bersih, maka
tiada kelulusan untuk berhimpun di Dataran Merdeka..

adakah polis akan mengganas kembali?
dengar cerita untuk Bersih 3.0 ni DBKL pun turut dikerahkan.

pagi tadi DBKL da sibuk pasang pagar di Dataran Merdekan...
apa-apa pun, kita tunggu je 28.04.2012 nanti.....(^^,)

yg keluar tv nnt, peniaga rugi tetapi hakikatnya
peniaga seronok weh, kedai makan sedia menanti...
bas dah penuh kot! tiket bas dah hampir habis dijual
 (aku tanya membe di kaunter bas utara,pantai timur)

peniaga air mineral,tahun ni upgrade barang
tuala kecil dan garam,banyak permintaan! hehe

aku tak sokong mana2 pun ei, aku cuma amik peluang!
amik peluang meniaga! hehehe.. so, welcome Bersih 3.0 (^^,)
masyukkkkkkkkk!!! cuma kt tv je kata rugi..upssss! hehe


Wednesday, August 24, 2011

Tempahan Round 2 Kelab Blogger

assalamualaikom w.b.t

alhamdulillah selesai sudah tempahan baju Kelab Blogger Ben Ashaari
semuanya dah selamat di pos semalam..sabar ye pada yg xsampai lg..
urusan pos ni biasa la..ada yg cepat ada yg delay 2 3 hari..
terutama yg diseberang sana tu.. sabar ye..
yg semenanjung xper..kebanyakan dah sampai hari ini..

thanks a lot to abg Ben
gua tabik spring sama lu bro... (^^,)

kelab blogger
selesai letak url
siap packing
siap utk di pos

Sunday, July 3, 2011

Iklan + Kempen Bersih

assalamualaikom

hari ni Mr iZzo lepak je umah tak kemana pn..
rest day at home...huhuhu (^_^)

skali tgk tv dah ada iklan pendek pasai Bersih..
tv1 tv2 dah ada iklan dah.kerap plak tu..

bersungguh betol kerajaan nk halang bersih kali ni..
semangat siap buat iklan gitu...
kelakar pn ada gak..

yg peliknya ayat ni :
"kalau xpuas hati,pergila adu pada saluran yg betol..bukan buat himpunan haram macam ni"

aku ckp pelik sbb aku rasa la kan, nak ke kerajaan terima aduan mereka itu? sepanjang hidup aku tak pernah sekali pn aku tgk aduan mereka itu diketengahkan..
realitinya, semua media hak milik kerajaan..
kadang2 apa yg terjadi bukan semua betol pn seperti yg media laporkan...

makin pelik dah jadinya...
nak sokong mana satu pun xtau dah ni..huhu

apa pun iklan bersih memang kelakar..haha 


Thursday, June 30, 2011

Bersih 2.0 - Macam-macam Ada

assalamualaikom

Mr iZzo nk berceloteh skit pasal Bersih 2.0
yang bakal diadakan pada 9 Julai 2011 nanti

Kerajaan haramkan baju T Bersih. "adalah menjadi kesalahan bagi mana-mana individu yang memakai baju berkaitan Bersih-Hishammuddin Hussein"

Petaling Jaya : Polis serbu dan geledah pejabat sekretariat Bersih yg terletakl di Seksyen 4,PJ.

Sungai Siput : ADUN Teja-Chang Lih Kang,ADUN Jalong-Leong Mee Meng, bersama 13 yg lain ditahan polis kerana pakai baju T Bersih.

Kuala Lumpur : Polis hanya tunjuk IC ketika rampas baju T Bersih milik seorang peniaga,Mohd Razali Abdul Rafar

Klang : 5 anggota AMK Kapar ditahan polis, juga kerana pakai baju T Bersih.

Kuala Lumpur : Polis panggil Anwar ke IPD Dang Wangi sebab ceramah pasal Bersih

Shah Alam : Paku ditabur sekitar tempat letak kereta untuk sabotaj program solat hajat dan pidato sempena Bersih.

Shah Alam : A.Samad Said kutuk pengharaman Bersih dan beliau tegaskn yg beliau tetap akan hadiri Bersih. katanya lagi, kerajaan betol2 takot dengan Bersih.

Pelekat kereta palsu untuk sabotaj Bersih. Pelekat palsu tertera perkataan "bersama kita tumbangkan kerajaan sekarang". selain itu, ada juga risalah palsu tertera perkataan sama diedarkan.

Pulau Besar : Tiada sebab pertubuhan seni silat mesti musuhi peserta Bersih, kata Cikgu Majid Md Isa-Guru Utama Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong Malaysia.

Petaling Jaya : kerajaan dijangka akan gunakan DARURAT untuk halang Bersih.

macam-macam adaaaaaa~ banyak lagi cerita Bersih ni..nanti lah taip lagi..hehe
yg kerajaan dengan caranya...
yg pembangkang dengan caranya..

kita ni rakyat? apa pon tak boleh...huh
harga barang makin naik dan naik..