Showing posts with label bersih 3.0. Show all posts
Showing posts with label bersih 3.0. Show all posts

Sunday, January 13, 2013

Gambar Sekitar Himpunan Kebangkitan Rakyat

Selesai sudah Himpunan Kebangkitan Rakyat, HKR112.
alhamdulillah semuanya lancar tanpa rusuhan dan kekacauan.
Tahniah dan jutaan terima kasih pada pihak PDRM atas kerjasama yang diberikan
perghhh..macam aku plak yang join..hehe

sebenarnya aku tak amik pot sangat pun, tp bila HKR112 ni lancar tanpa rusuhan
aku yang dah jadi warga KL ni turut gembira, tiada sekatan jalan yang 'teruk'
yang penting aku pi kerja semalam ok jer. takde kena tahan bagai...

boleh pun kan aman dan lancar? sebab ape aman?
sebab PDRM tolong,bagi kerjasamana..bukan macam Bersih yang lepas..
berperang dengan PDRM...Tahniah sekali lagi pada PDRM

HKR112. Berita TV kata 45000 je... hmmm auta lagi.. ni lebih 45k
Sinar Harian
relax ja duduk atas lantai. Sumber -FB No Comment Page 
 Gotolong royong. Sumber -FB No Comment Page 
Tahniah pada PDRM. Sumber -FB No Comment Page
Lagi gambar lawat FB No Comment Page

Solat jemaah di Masjid Negara. Sumber - FB HarakahDaily 
Solat jemaah di Masjid Negara. Sumber - FB HarakahDaily
Pasukan Unit Amal - Taklimat. Sumber - FB HarakahDaily 
Sumber - FB HarakahDaily

Unit Amal. Sumber - FB HarakahDaily 
Sumber - FB HarakahDaily

Lagi gambar lawat FB #HKR112
Lagi gambar lawat FB HarakahDaily
Lagi gambar lawat FB PolisDirajaMalaysia
Lagi gambar lawat FB Pemuda Padang Terap
Lagi gambar lawat FB JkkFanClub
Lagi gambar lawat FB KBBUTV3

# aku tengok di FB ramai jugak yang membodohkan rakyat yang join HKR112, tak kurang jugak yang maki hamun, tetapi aku terfikir kena rakyat bangkit sedemikian rupa? Lu Fikir la sendiri~ (^_^)

# Tabik spring pada PDRM!!! 

Tuesday, January 8, 2013

Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) 12.01.2013

Lagi 4 hari akan berlangsungnya Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur. Himpunan yang bakal dihadiri 1 juta rakyat dari seluruh Malaysia.

Makanya, akan berulanglah kesesakan luar biasa  di Kuala Lumpur....
Hotel sekitar Kuala Lumpur penuh sesak....
Kedai makan sekitar Kuala Lumpur penuh sesak...
Sekatan jalan raya luar biasa... jem luar biasa..

semuanya penuh dengan SESAK dan LUAR BIASA...

get ready warga Kuala Lumpur.... lagi 4 hari jer HKR~

sumber dari salah seorang rakam media mengatakan "Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa terdapat pergerakan 'luar biasa' tentera sekitar Ibu Negara dan daerah sekeliling menjelang Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabtu ini. Anwar mahu penjelasan dari Menteri Pertahanan"





bukan setakat gerakan pihak berkuasa je luar biasa....


Tuesday, May 8, 2012

Pakcik ku di Bersih 3.0 | Dipukul oleh Polis

harini tiba2 ternampak muka seorang yang aku kenal di alam maya ni...
rupa-rupanya adik kepada maksu aku.. Nour Islam Niamat
anak kepada Allahyarham Tuan Guru Hj Niamat

"Sepanjang 300 meter perjalanan saya ke Kelab Diraja Selangor, saya dipukul oleh pihak polis tanpa ada perasaan belas kasihan, jelas mangsa kekejaman polis pada Himpunan Bersih 3.0, Nour Islam Niamat, 30.

Nour Islam yang juga merupakan aktivis NGO, Jingga 13 memberitahu beliau ditahan oleh pihak polis ketika berada hampir dengan pengadang jalan di Dataran Merdeka dan ketika itu beliau hanya meninjau keadaan di sana tanpa melakukan apa-apa provokasi.

"Ketika saya hampir di Dataran Merdeka lebih kurang pukul 5 petang, saya tidak mendengar pun arahan pihak polis meminta peserta Bersih bersurai malah mereka terus bertindak dengan menyembur air serta menembak gas pemedih mata.

"Dalam keadaan saya berada di barisan paling hadapan maka menyenangkan pihak polis menahan saya dan dalam keadaan saya baru ditahan tiba-tiba datang sembilan hingga sepuluh orang anggota polis ke arah saya dan telah bertindak memukul, menendang serta menumbuk saya," jelasnya.

Nour Islam yang menceritakan peristiwa tersebut memberitahu beliau telah berjalan hampir 300 meter dan melalui trak-trak polis yang dipenuhi anggota polis untuk ke Kelab Diraja Selangor

"Saya telah dibawa melalui trak-trak polis dan ketika melalui trak tersebut terdapat lebih kurang 200 orang anggota polis yang berbaris di situ, saya telah dipukul dan ditendang oleh polis-polis yang berada berhampiran trak itu.

"Setiap seorang dari mereka tidak melepaskan peluang memukul saya, saya terpaksa tempuhi mereka sikap kejam mereka tanpa boleh dielak langsung malah mereka terus tumbuk serta terajang saya tidak kira di muka mahupun di perut," sambung beliau lagi.

Menurutnya lagi setiap kali beliau dipukul polis mengarahkan beliau senyum dan jangan menjerit kesakitan, jika beliau menjerit sakit polis mengatakan beliau melawan dan akan dipukul dengan lebih teruk lagi.

"Apabila saya sampai di tempat tahanan tidak ada Ambulan mahupun pegawai kesihatan yang menunggu, apabila saya bertanya di mana pihak kesihatan mahupun Ambulan. 

"Pihak polis cuba mengelak untuk menjawab dan mereka melengah-lengahkan untuk memanggil ambulans walaupun terdapat peserta yang cedera teruk sehinggakan ada mereka yang hampir pengsan," cerita beliau lagi.

Beliau yang mendapat tiga jahitan di dahi akibat ditendang oleh polis itu menjelaskan ketika dipukul pihak polis mengarahkan beliau tunduk serta tidak boleh melihat polis-polis yang memukulnya.

"Saya langsung tidak boleh melihat muka-muka polis yang memukul saya kerana anggota polis memegang kepala saya kebawah tanpa memberi peluang saya mengangkat kepala saya.

"Ketika saya jatuh pun polis meminta saya tundukan kepala dan jangan sesekali cuba melihat siapa yang memukul saya, namum saya perasaan setiap anggota polis yang bersikap kejam itu tidak mempunyai nombor polis dan yang ada hanyalah nama. Saya tak pasti siapa sebenarnya mereka," tegasnya.

Beliau yang mengalami cedera yang teruk itu telah dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) selepas sejam beliau dipukul untuk mendapat rawatan.

"Pihak hospital telah membuat pemeriksaan keatas saya termasuk menjahit luka di kepala saya, mereka juga turut melakukan pemeriksaan x-ray bagi mengetahui kecederaan dalaman akibat tendangan yang kuat dari pihak polis.

"Setelah selesai melakukan pemeriksaan saya telah membuat laporan polis di Balai Polis yang berada di HKL termasuk menyerahkan laporan perubatan dari pihak hospital," tambahnya lagi.

Namum beliau bersyukur apa yang dialami olehnya direstui oleh Ibunya dengan menyifat ia adalah maruah diri dalam memperjuangkan kebaikan.




Saturday, April 28, 2012

Bersih 3.0 28 April 2012 | Hari PemBERSIHan


hari ini 28 April 2012, hari himpunan Bersih 3.0 bersama Himpunan Hijau

pukul 8.15pg tadi aku sempat round2 area Chow Kit, Sogo, Dataran Merdeka, 
Masjid Negara, KTM Kuala Lumpur dan Bukit Aman...

suasana masih tenang.. polis pun masih dok sarapan lagi..
isi perot dulu, jp lg nk berperang...hehehe

pengokong bersih sudah bersiap sedia, ada yg dok pasang ikat kepala,
ada yang sedang tukar baju, ada yang sedang menganbil gambar...

aku? aku lalu jer naik moto, baru je berenti nk snap pic, dah kena halau dek polis
cis betol lah..hahahaha..

series Dataram Merdeka dah macam penjara dah haaaaa..
berpagar dawai besi, org kedah kata 'kawad besi' , besi yg berduri-duri tu...
dengan barisan polis yg beratus orang..

aduh, udah macam nak perang dong!

padahal mereka hanya nak datang duduk dan bantah je pun!


Friday, April 27, 2012

Bersih 3.0 | Laluan Peserta Bersih dan Hijau


bagi peserta bersih esok, jangan lupa ya bawa air mineral, garam, tuala kecil...

eh, aku bukan sokong tapi ingatkan je..
sebabnya memang tak dapat nak halang dah Bersih ni..
kita tengok je....layannnn (^^,)

saya akan berada sekitar sana, jual air mineral, tuala dan garam...insyaALLAH (^^,)

Tuesday, April 24, 2012

Hentikan Dari Bertindak Ganas | Bersih 3.0


Bersih 3.0 bakal diadakan di Dataran Merdeka 28.04.2012 iaitu hari Sabtu ni
Bandaraya Kuala Lumpur bakal 'mati' sekali lagi la nampak gayanya...
habis semua jalan-jalan akan ditutup, kedai-kedai pun akan tutup

yang aku tak faham, kenapa takut sangat kerajaan kita dengan Bersih?
apa maksud yg tersirat sampai sebut je Bersih, huru hara jadinya...

Bersih 3.0 yg bakal diadakan di Dataran Merdeka tiada permit
tiada kelulusan untuk berhimpun...
padahal sebelum ini pelbagai acara berhimpun diadakan di Dataran Merdeka
tapi disebabkn perhimpunan yg bakal diadakan adalah Bersih, maka
tiada kelulusan untuk berhimpun di Dataran Merdeka..

adakah polis akan mengganas kembali?
dengar cerita untuk Bersih 3.0 ni DBKL pun turut dikerahkan.

pagi tadi DBKL da sibuk pasang pagar di Dataran Merdekan...
apa-apa pun, kita tunggu je 28.04.2012 nanti.....(^^,)

yg keluar tv nnt, peniaga rugi tetapi hakikatnya
peniaga seronok weh, kedai makan sedia menanti...
bas dah penuh kot! tiket bas dah hampir habis dijual
 (aku tanya membe di kaunter bas utara,pantai timur)

peniaga air mineral,tahun ni upgrade barang
tuala kecil dan garam,banyak permintaan! hehe

aku tak sokong mana2 pun ei, aku cuma amik peluang!
amik peluang meniaga! hehehe.. so, welcome Bersih 3.0 (^^,)
masyukkkkkkkkk!!! cuma kt tv je kata rugi..upssss! hehe


Wednesday, April 4, 2012

Himpunan Hijau Kuning Pada 28 April 2012 | Himpunan Bersih 3.0 dan Himpunan Hijau 3.0


Penganjur BERSIH 3.0 hari ini mengumumkan bahawa perhimpunan tersebut akan diteruskan pada penghujung bulan ini - jam 2 petang 28 April - di Dataran Merdeka, pusat bandar Kuala Lumpur.

Pengerusi bersama Gabungan Menuntut Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0), Datuk A Samad Said ketika mengumumkan perkara itu
berkata perhimpunan berkenaan akan diadakan dengan slogan 'Duduk Bantah.'

Perhimpunan yang anjurkan bersama dengan 84 NGO lain itu juga akan diadakan serentak di seluruh negara dan dunia, kata sasterawan negara itu lagi.

Perhimpunan kedua pada 9 Julai tahun lalu dihadiri puluhan ribu rakyat yang menuntut supaya lapan perkara itu dilaksanakan.
Kerajaan kemudiannya menubuhkan Jawatankuasa Penambahbaikan berhubung Pilihan Raya (PSC) untuk mencadangkan perkara untuk menambahbaik pilihan raya.

Laporan jawatankuasa itu dikemukakan ke parlimen semalam dengan bantahan oleh wakil pembangkang.

sumber : Malaysiakini



get ready ya warga kota Kuala Lumpur
jem yg gila superb! polis yg gila superb!
adoi, leeeetih !!!