Showing posts with label corak. Show all posts
Showing posts with label corak. Show all posts

Wednesday, April 4, 2012

Gambar | Membuat Corak Marble Pada Telur

selalu kupas telur rebus, putih je kan? meh buat kelainan sikit pada telur rebus tu
buat corak marble! hehehe.. tak tau lah lalu makan ke tak lepas buat corak ni...
aper pun, kreatif dan menarik ~ (^^,)

pecahkan kulit telur rebus..pecahkn je tau jangan kupas!
sediakan perisa/pewarna yg selalu org guna buat kek seperti perasa vanila,rose
titiskan perisa/pewarna pada rekahan kulit telur rebus tu
biarkan selama 2-3 minit,then cuci dengan air
hasilnya ~

then kupas dan....

hasilnya~ corak marble (^^,)





Thursday, January 27, 2011

UFO Mendarat di Sawah Padi di Yogyakarta -sambungan-

saper ada ikut kisah UFO ni? mrizzo nk share info skit,
sambungan dr kisah yg mrizzo post semlm~
selepas kajian dan siasatan dibuat.....
rupanya,ada student yg rajin terlebih pi buat corak itu..
so, bukanlah corak hasil drpd UFO tu..
ni kes student2 yg nakal xder kejer la ni..hahaha..
macam-macam haL laa..

-keratan akhbar KOSMO-


Tuesday, January 25, 2011

UFO Mendarat di Sawah Padi di Yogyakarta

mrizzo nk share kisah UFO lagi..aritu UFO dtg melawat KL,
 kali ni UFO pi Yogyakarta plak..
maybe skrg musim UFO melancong kot..hehehe (^_^)

org ramai dok amik gambar~
corak unik di tujuh petak sawah~

malas nk taip..klik keratan akhbar KOSMO ni utk baca..hehe~ (^_^)