Showing posts with label demam. Show all posts
Showing posts with label demam. Show all posts

Monday, August 26, 2013

Arrrggghhhhh.. Sakit melanda..


Arrrggghhhh.. perit dan pedihnya tekak ku ini. Bahang kurasakan setiap kali nafas dihembus.. puuii, ayat bajet puitis la sangat.. hehehe. 2-3 hari ni bahang je rasa badan ni, tekak pun perit,nk bernafas pun sukar. Mulalah nak mengeluh bagai...

Agak lama dah aku tak diserang demam ni, kalau demam komfem teruk ni.. adakah faktor cuaca or overdose makan (openhouse sana sini).. redha jer lah. Tabahkan hati menerima ujian dan rahmat Allah. Sakit ni nikmat, tak semua orang dapat rasa.. Jadi masa sakit ni lah kena syukur..(motivasi utk diri..hehe) Syukur sebab Allah bg peluang merasai nikmatnya.. Jangan lupa, masa sakit lah kita selalu sebuat nama DIA, selalu merintih dengan DIA.. masa senang dan sihat??? jarang...... betul tak? (^_^)







Saturday, March 9, 2013

Bila Abah Zayyan Pula Yang Deman...

Alhamdulillah diberi kesempatan oleh Allah untuk merasai nikmat demam secara tiba-tiba dan mendadak.  Alhamdulillah moga terhapus sedikit dosa-dosa lalu, In Sha Allah. 

Hari Khamis lepas, Angah kerja seperti biasa, dalam kul 10.00pg camtu, tiba-tiba rasa badan ni sejuk sangat.. padahal sebelum ni takde tanda-tanda apa pun.. tiba2 ja sejuk, mula2 tu ingatkan sebab aircond, Angah off aircond, masih sejuk, keluar berjemur tengah panas, masih sejuk.. sampai dah tahap menggigil, menggeletar kaki tangan gigi semua.. dah tak boleh tahan ni, Angah terus call rakan sepejabat, take over kerja Angah jap, Angah nak balik.. 

Sampai ja rumah, terus masuk dalam selimut+toto, bummmm, pengsan! huh! kul 12.30 isteri ajak pergi klinik, sebab dah panas sangat dah.. Angah dak tak boleh bergerak dah. Hanya mampu mengerang. Isteri buatkn air teh Ho Yan Ho, teh herba baik untuk panas dalam. Angah ni dah la jenis susah makan ubat, hehehe, kena paksa ngan isteri, minum jer lah.. isteri tuamkan badan, kepala semua.. petang rasa ok sikit, baru pergi klinik..

Doktor check, sekali 46'C, wow! tingginya panas, terus doktor suruh baring, dan Angah dicucuk di bontot. Ingatkan kanak-kanak je kena cucuk bontot ni..hehe..org tua pun kena.. Kata doktor, panas terlalu tinggi, kalau ikutkan kena masuk air, tp dia nk bg cepat kebah, dia cucuk dulu, kalau dalam masa sejam-dua jam tak kurang sikit, memang kena refer HKL...

Alhamdulillah dengan izin Allah, peluh nyer lah macam mandi..peluh  bercerau org kedah kata.. 

Macam-macam penyakit sekarang ni.. ini 1st time Angah kena macam ni.. tiba2 terus jadi dan tak daya nak tahan langsung.. dalam panas, luar sejuk, sendi krem, tak boleh nk bergerak, Subhanallah..hanya Allah yg tahu saat itu peritnya.. Apa yang DIA nk jadi akan jadi.. Bila-bila masa ja.. Ya Allah aku bersyukur masih mempunyai kesempatan meneruskan hidup ini Ya Allah, Ampunkanlah dosa2ku, Tetapkanlah imanku ini Ya Allah.. Amin!


Gambar hiasan : Sumber Google Image






Saturday, March 2, 2013

Bila Zayyan Demam....

sudah 3 hari Muhammad Izz Zayyan Rizqi, anak abah demam. Tak senang duduk ibu dengan abah bila Zayyan demam. Duduk tak kena, tidur tak kena, baring tak kena, dukung tak kena.. Merengek je sepanjang masa.

Dah pergi ambil ubat dah haritu, hari ni masih panas lagi, nak pergi rujuk semula di HKL lah. Risau abah demam Zayyan tak kebah. Takut juga kalau ada efek lain. Luaran kita rasa panas, tapi dalam tak tahu, Jadi kena pi rujuk juga.

Cepat sembuh ye anak abah~  : (

Bila Angah merasa sendiri macam mana jadi seorang abah, macam mana risaunya seorang abah bila anak sakit, baru Angah tahu, apa yang ibu dan arwah abah rasa dulu...

wahai anak-anak, hargailah jasa ibu ayah anda...jangan abaikan mereka. Susah payah mereka bersengkang mata dikala kita sakit dulu, susah hati mereka, hanya Allah Maha Mengetahui. Ampunkan dosa anakmu ini ibu, abah~


Zayyan yang tidur tak jerab...




Thursday, October 18, 2012

Bila Izz Zayyan Demam

sedih jer abah tengok muka nak abah ni. Tak sedap badan ye sayang? kesiannya anak abah.. (-_-) semalam Zayyan kena cucuk, cucuk untuk sebulan tu..apetah namanya aku tak ingat.. nurse tu pun dah cakap bayi selalunya akan demam lepas kena cucuk ni. ikutkn aku,memang tak la aku bawa anak aku pegi cucuk ni..tapi isteri nak juga. kalau kt kg, memang tak la cucuk2 ni.. adik2 semua tak cucuk pun. ada cerita dibalik cucuk anak ni.. korang cari lah sendiri, malas nk taip, pendapat masing-masing...

sekarang ni baru aku tahu perasaan ibubapa bila anak tidak sihat. Macam mana risaunya dan gundah hati   ibapa, kini giliran aku merasa. Kalau boleh nk je cut demam Zayyan , paste kt abah.. huhu.. kesian, merengek,muka sedih je memanjang..

cepat sembuh ye Zayyan....



pukul 3.30pg, mata luas, sayu memandang aku.. oh zayyan cepat
sembuh ye..sedih abah tengok Zayyan buat muka camtu kt abah..
nk cakap tak pandai, merengek je... (-,_-,)



Wednesday, April 25, 2012

Aku Kena Badi

Baru tadi je kot aku post pasal klinik kerajaan..aku bawa biniku checkup td

Sekarang ni aku plak yg kena checkup..huhu

Tiba2 je tadi balik dr klinik trus gigil2 sejuk...

Isteriku ku kata badan aku panas sgt..


So,skrg aku bertapa skali lagi di hospital kerajaan..hehe

Tu laaaa..td kutuk2,padan muka den! Hehe


Published with Blogger-droid v2.0.4

Thursday, July 7, 2011

Sorry Bos

assalamualaikom

hari ni aku terbabas sudah...huhu
bnagun jer kepala ku terasa sangat2 berat
seperti ada batu yg menghempap kepala ini

lalu ku mencapai hp ku dan meng'sms' bos ku
"bos, sy xkejer la harini..demam terok"
semalam boleh lagi gagahkan diri pegi kejer..
hari ni tak leh dah.. flat terus..

kafarah ALLAH.. menghapuskn dosa2 kecil

Wednesday, July 6, 2011

3 Serangkai Kecil

assalamualaikom

kalau sebut penyakit 3 serakai ni mesti xlain
ialah jantung, kencing manis dan darah tinggi..

Ya Allah jauhknlah aku dr penyakit itu..(^^,)
3 serangkai kecil ni deman, batok dan selsema..
hehehe..aku diserang 3 serangkai kecil ni..

mula2 semlm dah start sakit tekak..pastu start batok.
pg td da start selsema dan badan da mula panas.

dan sekarang.. nikmat ALLAH yg jarang orang rasa..
aku sedang menikmati nikmat itu..
nikmat sakit demam, batok dan selsema..huhu