Showing posts with label duit. Show all posts
Showing posts with label duit. Show all posts

Wednesday, August 21, 2013

Alhamdulillah Duit Raya Berblog


Alhamdulillah sebelum raya haritu dapat cek yang ke empat dari Nuffnang. Baru harini berkesempatan nak membuat ceretan.. busy bebenor! hehe (^_^)

Semangat nih nk update blog selalu.. azam je lebih, tapi jarang-jarang gak update.. hehehe.. InShaAllah moga istiqamah menulis.. amin! (^_^)






Wednesday, June 20, 2012

Tuesday, September 20, 2011

Rugi RM16,000 Untung Malu

assalamualaikum w.b.t

dah baca paper harini? Harian Metro. Kisah seorang wanita berusia 29 tahun yang kerugian RM16000 bila bakal tunang lesap.

baca artikel penuh di Metro atau Klik SiNi

cinta itu membutakan manusia..bukan cinta tu buta tp manusia yg bermain cinta itu yg buta.
pada pasangan yg dalam proses ke arah perkahwinan boleh lah amik ikhtibar dari kejadian ini.
berhati-hati lah sebab sekarang ni manusia macam2 perangai...

kasihan wooo..dah lah melepas RM16000
majlis tak jadi..pasangan pulak lari..
apa pun tak boleh..malu jer dapat..
dugaan buat mereka..moga ALLAH merahmati
dan memberi hikmah yg DIA inginkan disebalik kejadian itu

................................................................................................ dari sudu lain.......

sebab kenapa tidak digalakkan hebah tentang pertunangan ialah untuk elak dari malu bila putus ditengah jalan..berbalik pada asasnya yg maybe sekarang dah tidak diamalkan kot rasanya..
belom apa2 lg dah heboh satu kampung..sanak saudara semua dijemput..
trend baru skrg...penuh status di FB..betol kan? itu realiti sekarang...


bertunang ni proses kenal hati budi masing2... ngam! ON! baru hebah..then akad nikah..majlis kenduri. KO? putus..cari lain.. orang xtahu, xmalu..sebab tu tidak perlu hebah2 lagi semasa tunang..
itu duluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...sekarang? boleh ke kembalikan zaman itu???


dunia akhir zaman...................