Showing posts with label hati. Show all posts
Showing posts with label hati. Show all posts

Tuesday, September 2, 2014

Cabaran 30 Hari | Hari 2 : 5 Cara Memenangi Hati Aku

Cabaran untuk hari ke 2, 5 cara memenangi hati aku. Fuhh, berat juga hendak cerita bab isi hati ni. Bukan apa, habislah pasni ramai yang akan memenangi hati aku. hahahaha. (^_^)

Tidak susah pun untuk memenangi hati aku...

1- Senyum. Senyuman yang menawan sudah bisa meruntun hati ku. Wah! haha. Jangan datang dengan senyuman sinis sudah la, ada makna yang tersirat tu. Senyuman yang ikhlas. Sedekah tu! Hati yang duka pun boleh terubat sikit dengan senyuman tau.

2- Mulakan borak. Sila mulakan topik perbualan jika nak memenangi hati aku sebab aku ni pemalu dan amat tidak pandai nak mulakan perbualan. Fail betul aku bab ni. Kalau orang mulakan, memang aku suka sangat. Tapi yang dah kenal dan rapat tu lain la. Tahu la apa nak dibualkan. 

3- Cerita perniagaan. Suka sangat aku bila ada orang bercerita tentang perniagaan ni. Meniaga lah apa pun, asalkan perniagaan. Memang 'ngam', nak borak 24jam pun okey. 

4- PES/W11. Haaaaa, ajak aku layan 'natang' tu, sapa tau benda apa tu? hahaha. Kompom! Hati terus tertawan. PES/W11 tu games bola playstation dan XBOX. (^_^)

5- Belanja. Belanja aku makan! Memang awesome la, belanja makan seafood pula kan, lagilah aku suka. Terbaik dan awesome!

Haaaaa, tahu dah kan macam mana nak tawan hati aku, apa lagi silalah tawan. Baru seorang yang berjaya tawan hati aku sekarang ni. Ada 3 kekosongan lagi. Cuba try test la.. hahahaha (^_^)

apa la abah ni dok cerita atas tu...




Monday, October 22, 2012

Berwaspadalah...

Berwaspadalah dengan perosak kebaikan. Apa itu perosak kebaikan? Baca dulu sampai habis ye.. (^^,) nanti sama-sama kita muhasabah diri, apa yang perlu waspada dan apa yg menjadi perosak.

Ahli ibadah boleh rosak dek amal ibadahnya sendiri dan berasa dirinya baik dan sempurna berbanding orang lain.

Orang kaya terus lalai dengan kemewahan hasil kekayaan sampai lupa pada Allah, lupa untuk membantu manusia lain.

Orang sihat terlupa melakukan amal soleh kerana sibuk dengan urusan duniawi.

Ulama rosak dengan ilmunya sendiri, sombong, tidak beramal, memandang rendah kepada orang lain, suka berdebat dengan kasar dan tidak mempedulikan ummah.

Orang jahil buta dengan kedunguan serta kebodohan dirinya sendiri. Sudah la jahil tapi masih berperangai bodoh sombong.

Faham tak? ingat lah wahai sahabat-sahabat ku, janganlah terlalai sehingga nafsu,syaitan menguasai diri. Orang yang baik belum tentu baiknya. Banyak sudah berlaku orang baik berasa dia baik, orang kaya yg angkuh, ulama yang menyampaikan hanya untuk menyindir dan menghemtam orang lain, pemuda yang menghabiskn masa muda dengan benda sia-sia, orang jahil yang bodoh sombong, penganiayaan terhadap orang tua dan bayi. Banyak lagilah...

Jangan lupa sahabat kasih sayang Allah kepada golongan warga emas, pemuda yang baik-baik, bayi yg fitrah dan haiwan yang melata melimpah sehingga seluruh manusia lain mengecap kenikmatan dan terlepas dari bala bencana.

jangan dok berasa diri kita bagus sangat dah ye~ senang je syaitan nk pesongkn hati,iman kita..




.