Showing posts with label hujan lebat. Show all posts
Showing posts with label hujan lebat. Show all posts

Sunday, May 15, 2011

Kilat di Kuala Lumpur

assalamualaikom..

cuaca di sekitar Kuala Lumpur petang tadi hujan lebat..
hujan lebat selebat-lebatnya..
alhamdulillah..
kurang la sikit jerebu..

Mr iZzo pun sajer je gi amik gambar hujan..
dapat snap gambar kilat..huhu (^^,)

lokasi : Menara Planetarium Negara,KL



Wednesday, April 20, 2011

Maki dan Mengeluh pada Allah

saLam semua (^_^)

masih lagi mood hujan..huhu
apa kena mengena dengan tajuk di atas?
ini ceritanya~

kita ni sebagai manusia kadang2 lalai dan leka
main cakap je..merungut je memanjang..
tanpa sedar maki Allah pun tidak sedar
macam mana tu? ape ei yg kita rungut

contoh :
alamak..hujan la pulak..terbantot plan aku..kacau betol
ish hujan turun plak dah..macam mana nk aku nk keluar ni..
hujan ar ni..lambat dah aku nk pergi kerja
sebab hujan lah aku tak boleh keluar dating

see? pada siapa ei kita complain tu?
salah kan hujan? salahkan sapa tu ei?
sapa ei bagi turun hujan?
naper mesti merungut?
itu kan rahmat ALLAH..
syukurlah dengan rahmatNya

sama-sama kita muhasabah diri (^^,)

Hujan Itu Rahmat Allah

salam semua..

cuaca petang ni hujan lebat..
ngan-ngan jer Mr iZzo sampai umah hujan pn turun
hehe..alhamdulillah..xla basah dek hujan..

keadaan skrg, ribut petir kt luar..
dak2 umah yg lain xsampai lg..
maybe tersangkut kot..sabor la ye..
hujan itu rahmat~ (^_^)

manusia ni xpernah nk puas..
sentiasa mengeluh dan merungut..
macam sekarang ni kn, tiap2 petang hujan.
so, ramai yg merungut..hujan lg..alaaa,hujan plak..
tapi bila xhujan, panas terik..pun merungut jugak
aduh, panasnya..xhujan ka..

pelikkan? manusia oh manusia..
sama-sama kita muhasabah diri ye

doa ketika hujan turun.. kredit to google