Showing posts with label jalan tutup bersih. Show all posts
Showing posts with label jalan tutup bersih. Show all posts

Saturday, April 28, 2012

Bersih 3.0 28 April 2012 | Hari PemBERSIHan


hari ini 28 April 2012, hari himpunan Bersih 3.0 bersama Himpunan Hijau

pukul 8.15pg tadi aku sempat round2 area Chow Kit, Sogo, Dataran Merdeka, 
Masjid Negara, KTM Kuala Lumpur dan Bukit Aman...

suasana masih tenang.. polis pun masih dok sarapan lagi..
isi perot dulu, jp lg nk berperang...hehehe

pengokong bersih sudah bersiap sedia, ada yg dok pasang ikat kepala,
ada yang sedang tukar baju, ada yang sedang menganbil gambar...

aku? aku lalu jer naik moto, baru je berenti nk snap pic, dah kena halau dek polis
cis betol lah..hahahaha..

series Dataram Merdeka dah macam penjara dah haaaaa..
berpagar dawai besi, org kedah kata 'kawad besi' , besi yg berduri-duri tu...
dengan barisan polis yg beratus orang..

aduh, udah macam nak perang dong!

padahal mereka hanya nak datang duduk dan bantah je pun!


Friday, July 8, 2011

Bersih 2.0 - Jalan Yang Ditutup

assalamualaikom

esok, hari Sabtu 9 Julai 2011 adalah tarikh yang
aku pun tidak tahu apa sangat lah keramatnya
sampai semua jalan masuk ke Kuala Lumpur di TUTUP.

antara jalan yang ditutup ialah :

  • Lebuh Ampang
  • KLCC
  • Bank Negara
  • Dataran Merdeka
  • Sogo
  • Chow Kit
  • Menara Sultan Ismail
  • Masjid Negara
  • Jalan Raja Chulan
  • Jalan Ipoh
  • Sentul
  • Jalan Tuanku Abdul Rahman
  • Jalan p.Ramlee
  • Jalan Bandar
  • Subang Jaya (Near Segi)
  • Sunway Pyramid
  • Subang Parade
  • Lebuhraya Persekutuan
  • LDP
  • Seremban Highway

semua jalan masuk ke Kuala Lumpur ditutup esok 9 Julai 2011
jadi pada rakyat Malaysia, esok duduk rumah je la ye..

pada peniaga dan pemandu teksi
apa macam? boleh jalan ke perniagaan kalau
xde orang masuk kL esok?

hehehehe..kaaaassiiiiihaaannnn...
ditelan mati mak, diluah mati bapak
ada bersih dia kata rugi..xda bersih pun dia tetap rugi..
apa pon tak boleh!

jom jalan kaki p Stadium Merdeka, parking kat
Rawang sebab kL tak boleh masuk..hehe