Showing posts with label jawi. Show all posts
Showing posts with label jawi. Show all posts

Sunday, November 25, 2012

Larian Hijrah 1434H 2012


im ready - A504

alhamdulillah pagi tadi ada kesempatan untuk join Larian Hijrah anjuran JAWI
larian sejauh 5km yg bermula di hadapan Masjid Negara.
agak mengah dah memenatkn sebab aku ni dah lama nyer lah kan tidak senaman
tiba-tiba pegi join larian sejauh 5km.. pergghhh! semput! hehehe (^_^)
rasanya aku banyak lagi jalan dari lari kot..hehe
aperpun enjoy! seronok gak sekali sekala lari ramai2 camni..



Friday, March 9, 2012

Kasihan Mereka...

kasihan kepada mereka yang tidak tahu berbahasa Inggeris,
sebab ia menjadi susah untuk memahami percakapan manusia,
nak pulak nk kerja kan..skrg ni nk bahasa org putih jer..
TETAPI...
lebih kasihan kepada orang yang tidak tahu berbahasa Arab, kerana ia menjadi susah untuk memahami kalam Allah s.w.t kepada manusia...

berapa ramai orang Islam kita sendiri yang tidak tahu Jawi?
berapa ramai orang Islam kita yang masih tidak tahu mengaji Al-Quran?
ramai yang lancar berbahasa Inggeris tetapi tak tahu satu pun huruf Arab/Jawi

pada ibubapa, ajarlah anak-anakmu, jangan sampai kita hanyut dek arus pembangunan..
jangan terlambat belajar kalam2 Allah s.w.t
tak rugi sikit pun belajar kalam-kalam Allah s.w.t ni..
dapat pahala lagi..ilmu dapat,bonus pahala pun dapat..

renung-renungkan..dan selamat beramal..hehe (^^,)


(mood geram sikit sbb td ada terdengar orang kita kata jawi tak penting dah skrg ni)