Showing posts with label jerebu. Show all posts
Showing posts with label jerebu. Show all posts

Tuesday, July 12, 2011

Jerebu oh Jerebu...

assalamualaikom

cuaca sekarang agak kurang baik bila jerebu melanda...
makin tebal jerebu sekarang ni..

tadi aku pergi ke Putrajaya, dan sepanjang perjalanan
jarak perhilatan terjejas dek kerna jerebu ini..
bagi mereka yang memandu..berhati-hati la ye..
bagi yang menuggang motosikal, aku cadangkan baik pakai mask..

bukan aper..untuk kesihatan..sedut habuk dah satu hal..
ditambah plak jerebu ni..makin teruk penafasan kita..

dengar citernya datang dari arah Indonesia jerebu ni..
aku pun xpasti kesahihannya..dengar cakap2 orang jer..
aperpun..doa je minta hujan turun..kurang skit kot jerebu ni

Jerebu - snap pic masa otw ke Percint 2,Putrajaya

Wednesday, July 6, 2011

Oh Jerebu

assalamualaikom

sekarang ni Kuala Lumpur jerebu agak terok la kan..
macam aku yg menunggang motosikal ni agak terseksa la sikit
pedih muka ku ini...aduh..

sampai umah je komfem kena cuci muka..
kalau tak cekang habis...

nak plak skrg ni aku demam..aduh..
seksanya rasa bila tunggang motosikal..

2 3 hari ni xder hujan plak..lagi lah terok jerebu ni..