Showing posts with label kawan. Show all posts
Showing posts with label kawan. Show all posts

Tuesday, September 3, 2013

Tahniah sahabatku...


Sabtu dan  Ahad lepas aku berkesempatan menghadiri dua majlis Walimatulurus kawanku. Tahniah, selamat pengantin baru aku ucapkan. Moga sentiasa dalam redha dan rahmat-Nya dalam menggalas tanggungjawab baru ini. Moga cepat dikurniakan zuriat (^_^)

Amy dan pasangan - Majlis di Rumah 500,Peramu 3, Pekan, Pahang

Zaidi dan pasangan - Majlis di Taman Danau Kota, KL


Barakallah hulakuma wabarakah alaikuma wajamaa' bainakuma filkhair- (^_^)




Sunday, July 21, 2013

Berbuka Puasa Bersama Ex-SKLM

Alhamdulillah, semalam 20.07.13 bersamaan 11 Ramadhan 1434 sekali lagi Angah dapat berkumpul bersama sahabat-sahabat sekolah rendah dulu. Moga ukhwah yang dah 20 tahun lebih ini berterusan hingga akhir hayat, In Sha Allah. Tahun lepas semua datang lenggang jer, tahun ni alhamdulillah dah bertambah ahli baru, ada yg datang bersama anak, termasuk lah Angah..hehe

Tahun ini kami berbuka di D'Hajar Cafe, Shah Alam. Dekat dengan Stadium Shah Alam je. Tak la susah nak cari jalan ke sana. Hidangan makanan disediakan dalam bentuk buffet. Harganya pun sangat berpatutan. Hanya RM29.99 jer, RM30 la senang citer.. RM29.99 tu harga psykologi je sebenarnya.. hehe. Pandai D'Hajar Cafe.

Alhamdulillah semua berjalan lancar. (^_^)
 















Tuesday, May 15, 2012

Kenduri Melanda..Oh Kenduri..

oh banyaknya lah kenduri ujung bulan 5 dan awal bulan 6 nie...
dah 15 jemputan aku dapat.. so, kena la susun jadual betol2..huhu

kenduri bulan 5
maaf ye kawan-kawanku yang kenduri ujung bulan 5 ni...
maaf sangat2 aku tidak dapat nak hadirkan diri. jadual padat!
jarak, cuti, kerja, masa, <--semua kena amik kira ni
apa pun aku ucapkan tahniah, selamat pengantin baru ye~
barakallah hulakuma (^^,)

kenduri awal bulan 6
kawan2 yang kenduri awal bulan 6, insyaALLAH aku sampai
ni pun dok susun jadual dah, mana yg nk pergi dulu
mana yg kemudian..dah buka map dah ni..susun jalan..hehe

maaf sekali lagi andai ada yang aku tak sempat nak hadirkan diri..
apa pun pada bakal pengantin semua, aku ucapkan
SELAMAT PENGANTIN BARU, SELAMAT DATANG KE DUNIA BARU
SELAMAT MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB
MOGA BERBAHAGIA HINGGA KE SYURGA
akhir kata
BARAKALLAH HULAKUMA (^^,)

Wednesday, April 25, 2012

Majlis Walimatul Urus DeQno & Ekin di Pekan,Pahang

hari Sabtu lepas, aku dan isteriku bersama anak angkatku ke Pekan, Pahang
menghadiri masjlis perkahwinan sahabatku Matnor dan isterinya Ekin
majlis sebelah perempuan di Mersing aku tak dapat hadir sebab kerja..
lepas kerja, Sabtu petang baru aku bertolak ke Pekan...
Majlis sebelah lelaki esoknya, hari Ahad.. dapat la aku rehat sekejap, round2 Pekan

alhamdulillah majlis berjalan dengan sempurna..
tahniah dari aku, Mr.iZzo dan isteriku Fasha...
moga berkekalan ke ahir hayat sampai syurga (^^,)
barakallah hulakuma












Wednesday, March 7, 2012

Muhasabah Diri - Ikhlaskah Kita Dalam Persahabatan

kredit to iluvislam.com

Mengukur nilai persahabatan nampak mudah tetapi hakikatnya ia bukanlah boleh dilakukan sehari dua. Maklumlah hati manusia berubah – ubah. Hari ini dia memang kawan kita kerana mungkin sependapat, banyak persamaan , minat pun sama tetapi bila sudah lama kenal baru tersua cacat cela

Ditakdirkan kawan yang selama ini kita anggap sangat memahami tetapi tiba tiba berubah sikap kerana sikap kita yang kurang menyenangkan hatinya, sanggupkah melerai ikatan persahabatan dek kesilapan yang kadangkala cuma remeh-temeh?

Adakah kerana menyedari bahawa kawan kit apula punya kekurangan yang kadangkala sukar diterima akal, haruskah kita menjauhkan diri darinya. Adakah persahabatan itu hanya boleh dibina semata mata kerana kita sekepala.

Sebelum menilai sejauh mana kawan yang selama ini di anggap kawankita itu benar-benar jujur dalam persahabatan, tanyalah diri sejauh mana kita ikhlas bersahabat dengan orang lain.Jika kita memang benar2 ikhlas berkawan tetapi kawan kita pula tak tahu menhargai keikhlasan kita, memanglah hati pedih terasa.

Tetapi sekurang kurangnya kita taklah mencemarkan nilai persahabatan dengan menguburkan persahabatan yang dibina sekian lama semata mata silap teman yang mungkin tak sebesar mana.
Ikhlasnya persahabatan tak ternilai dengan benda termahal sekali pun di dunia ini….dan percayalah erti persahatan yang paling bermakna akan hanya terbin atas keikhlasan yang tak berbelah bagi..
Jangan hanya setakat tahu berkata kata bila berkawan kerana kata kata takkan bermakna jika dibiarkan kata kata itu begitu sahaja..tanya hati dan diri masing masing..adakah kita ikhlas bila berkawan atau kawan hanyalah dipanggil kawan sahaja…


Monday, July 18, 2011

Aku Pun Ada Hati La...

entry ini berbaur emosional yang melampau..huh!
why? sebab aku sakit hati+bengang+geram
yes..aku faham ko jujur..ko berterus terang..tak hipokrit
tapi agak-agak ar kan..show me some "hormat" sikit la..
im your friend kan..aku ni kawan engkau. respec la sikit

aku tau sapa la aku ni kn kau nk hormat kn..
series aku terkejut dan makan hati ngan apa kau buat..
aku pun manusia bro..aku ada hati jugak..
kalau ye pun ko jujur dengan perangai ko tu
agak-agak la smpai depan aku pun ko redah jer~
series aku emo...


Wednesday, April 6, 2011

Mr Ej dan Mr iZzo

Wednesday, March 30, 2011

My Best Frenz Wedding

musim cuti sekolah yg lepas = musim kawin kawan2 ku..
ramai gak member2 Mr iZzo yg kawin sepanjang cuti skolah tu..
yang mana jemput tu Mr iZzo pegi la..
yg xjemput atau terlupa jemput tu..xkn nk pegi kn...

seLamat pengantin baru, tahniah (^^,)
ismail & lia , azam & hidayah
akmal, zamri, lan

ismail & lia..
azam & hidayah..
kiri : auza'e, lia, ismail, hafiz, dibah
duduk : faizal a.k.a jetmen the tokei bantal (^^,) 
ali lia mail faizal Mr iZzo (ali,mail=kembar)
kemesraan pengantin..dua pasang..sama2 pengantin baru
iZzo : pakcik,pasai pa yg baju itam tu xkawin skali
pakcik : pakcik pn xtau..nnt tanya la dia
Mr Ej : cantik!!
Mr Ej dan Ismail tu kembar.. Mr Ej kata dia nk tunang bulan 6 ni..hahahaha (ye ke?)
Faizal - bisnesman yg berjaya..tokei bantal..tokei burung..tokei kambing..
Hafiz - best frenz jugak..dia MESTI sediakan dinner bila Mr iZzo dan Mr Ej pi Putrajaya..hehe
Azam - bilal Masjid Besi..
Dibah - amik photo sikit yee..hehe  <--org umah Hafiz

Wednesday, August 25, 2010

Reunion kecik-kecik ~ (^_^)

assalamualaikom...

sabtu lepas, 21.08.2010 dak sekolah rendah aku dulu ajak berbuka puasa sama2..
kitorang berbuka di restoran ani sup utara di shah alam~

duLu aku skolah di sek keb Lubuk Merbau~ seLepas abis jer skolah rendah terus masuk skolah berasrama..jadinya lost contac la dengan member2 skolah rendah ni....yg rapat2 jer ada jugak yg dok berhubung lagi...tu pn 2 3 orang jer...yg lain ntah kemana pn xtau~ 

bila da jumpa balik macam ni..tengok muka pun xcam dah...haha..
padahal dulu rapat kot...
bayangkn lah dah 10, 11 tahun dah xjumpa..mahunya xcam muka..
amik masa sikit la nk ingat balik..hehehe...

singgah soLat asar~
singgah plaza alam sentral sbb awal lagi..
beLi game ps2..hehe
kawan2 yg layan ps2, boleh la pi beli
game kt situ..murah! 3game-rm10
jejak kasih! setelah 10tahun xberjumpa
nyum..nmyum..nyum..
peace bro (^_^)
en khairi dan en hilmi <--dia yg anjurkan..tQ!!!
en taufiq (series muka da lain..maaf ye amik masa nk cam..)
mula2 smpai aku wat xtau ja sbb aku ingtkn member suhaimi..hehehe
sembang-sembang
terima kasih pada yg anjurkan majlis berbuka ni..(^_^)
rupanya dok dekat2 ja kami semua ni..
cuma xtau...dan xda contac nombor..
sebbaik ada facebook..haha..dapat jumpa balik..
berfaedah jugak facebook ni..hehehehe