Showing posts with label keadilan. Show all posts
Showing posts with label keadilan. Show all posts

Monday, April 22, 2013

Semak Tempat Mengundi

Tinggal lagi 13 hari je lagi nak mengundi. Korang dah semak tempat mengundi ke belum? Kalau belum boleh semak di sini ---> http://daftarj.spr.gov.my/

Jangan lupa, tunaikan tanggungjawan anda. Pilihlah yang terbaik. Undi adalah rahsia. Rahsia ke? hehe


Thursday, June 30, 2011

Bersih 2.0 - Macam-macam Ada

assalamualaikom

Mr iZzo nk berceloteh skit pasal Bersih 2.0
yang bakal diadakan pada 9 Julai 2011 nanti

Kerajaan haramkan baju T Bersih. "adalah menjadi kesalahan bagi mana-mana individu yang memakai baju berkaitan Bersih-Hishammuddin Hussein"

Petaling Jaya : Polis serbu dan geledah pejabat sekretariat Bersih yg terletakl di Seksyen 4,PJ.

Sungai Siput : ADUN Teja-Chang Lih Kang,ADUN Jalong-Leong Mee Meng, bersama 13 yg lain ditahan polis kerana pakai baju T Bersih.

Kuala Lumpur : Polis hanya tunjuk IC ketika rampas baju T Bersih milik seorang peniaga,Mohd Razali Abdul Rafar

Klang : 5 anggota AMK Kapar ditahan polis, juga kerana pakai baju T Bersih.

Kuala Lumpur : Polis panggil Anwar ke IPD Dang Wangi sebab ceramah pasal Bersih

Shah Alam : Paku ditabur sekitar tempat letak kereta untuk sabotaj program solat hajat dan pidato sempena Bersih.

Shah Alam : A.Samad Said kutuk pengharaman Bersih dan beliau tegaskn yg beliau tetap akan hadiri Bersih. katanya lagi, kerajaan betol2 takot dengan Bersih.

Pelekat kereta palsu untuk sabotaj Bersih. Pelekat palsu tertera perkataan "bersama kita tumbangkan kerajaan sekarang". selain itu, ada juga risalah palsu tertera perkataan sama diedarkan.

Pulau Besar : Tiada sebab pertubuhan seni silat mesti musuhi peserta Bersih, kata Cikgu Majid Md Isa-Guru Utama Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong Malaysia.

Petaling Jaya : kerajaan dijangka akan gunakan DARURAT untuk halang Bersih.

macam-macam adaaaaaa~ banyak lagi cerita Bersih ni..nanti lah taip lagi..hehe
yg kerajaan dengan caranya...
yg pembangkang dengan caranya..

kita ni rakyat? apa pon tak boleh...huh
harga barang makin naik dan naik..

Wednesday, June 15, 2011

Sila Saman Bersih

Golongan yang terjejas akibat himpunan Bersih
nanti dinasihatkan untuk saman Bersih..

kata Datuk Ahmad Maslan "saman tersebut alah untuk tuntut gantirugi berikutan pandapatan mereka terjejas akibat himpunan Bersih tersebut"

"Perhimpunan itu akan menyusahkan rakyat, merugikan penjaja dan peniaga yang memiliki kedai serta menakutkan pelancong untuk datang ke negara ini.

"Selain itu, ia juga merugikan pemandu teksi di ibu negara, menghuru-harakan keselamatan dan memberi imej tidak baik kepada Malaysia di luar negara," 


Perhimpunan Bersih Terus Dibantah

assalamualaikum

Himpunan Bersih 2 akan dibuat pada 9 Julai ini..
Bersih mengundang kemarahan ramai pihak...
dah 350 laporan polis dibuat oleh NGO, parti politik, persatuan dan individu di seluruh negara sejak seminggu lalu sehingga semalam...

peniaga, pemandu teksi pn turut bersuara tak puas ati..
ye lah, kacau periuk nasi diorg kot..


macam himpunan lepas, banyak kerosakan,
peniaga kerugian, jalan sesak..

nk salahkn sapa pn xtau..perangai polis pun
boleh tahan jugak 'sopan'nya

harap semuanya dapat ditangani dengan elok..
polis xyah la ganas sgt..

pastu nanti kuar Al-Jazeera xtau nak cakap ape..
memalukan jer,,shian 'orang tu' buat malu Malaysia je..


Bersih pertama 2007