Showing posts with label maki. Show all posts
Showing posts with label maki. Show all posts

Wednesday, April 20, 2011

Maki dan Mengeluh pada Allah

saLam semua (^_^)

masih lagi mood hujan..huhu
apa kena mengena dengan tajuk di atas?
ini ceritanya~

kita ni sebagai manusia kadang2 lalai dan leka
main cakap je..merungut je memanjang..
tanpa sedar maki Allah pun tidak sedar
macam mana tu? ape ei yg kita rungut

contoh :
alamak..hujan la pulak..terbantot plan aku..kacau betol
ish hujan turun plak dah..macam mana nk aku nk keluar ni..
hujan ar ni..lambat dah aku nk pergi kerja
sebab hujan lah aku tak boleh keluar dating

see? pada siapa ei kita complain tu?
salah kan hujan? salahkan sapa tu ei?
sapa ei bagi turun hujan?
naper mesti merungut?
itu kan rahmat ALLAH..
syukurlah dengan rahmatNya

sama-sama kita muhasabah diri (^^,)