Showing posts with label mati. Show all posts
Showing posts with label mati. Show all posts

Friday, January 16, 2015

Al fatihah buat arwah atok Jawahir


Al-Fatihah

A001
A002
A003
A004
A005
A006
A007

Semalam, 15.01.15, 8.30pagi, telah  kembali ke Rahmatullah atuk sebelah isteriku, atuk Jawahir. Moga tenang atuk di sana. 

9.00pagi semalam aku di kejutkan dengan panggilan telefon oleh mak mertua aku, bgtau yang atuk dah meninggal. Terus aku minta pelepasan dari bos untuk balik dan ziarah arwah di Alor Gajah, Melaka.

10.00pg lebih kurang, aku bergerak ke sana. Alhamdulillah segala urusan pengkebumian berjalan lancar.

"Mati itu pasti , hidup inshaAllah"


Wednesday, October 2, 2013

Mati keras...




Sama-sama ambil iktibar, dan mulakan perubahan daripada sekarang! Masih belum terlambat selagi hayat dikandung badan.. 

Monday, January 28, 2013

Mujahidin Syahid Tersenyum...


Subhanallah, Allahuakbar,  Al-fatihah buat arwah. Semoga Allah merahmati beliau

Keadaan mujahidin Syria yang gugur syahid akibat ditembak tentera rejim tersenyum ketika dibawa ke hospital Antakya, Turki.

Sumber : FB 


“Dan janganlah kamu mengatakan terhadap orang-orang yang gugur di jalan Allah, (bahwa mereka itu) mati; bahkan (sebenarnya) mereka itu hidup, tetapi kamu tidak menyedarinya”.(Surah Al-Baqarah ayat 154)


Friday, January 4, 2013

Mimpi Jumpa Abah

malam tadi aku mimpi jumpa abah.. sob..sob.. bangun tidor jer dah nak nangis.. uuwaaaaaaa~  :"(

abah senyum jer sepanjang mimpi itu, aku tengok abah ceria, tapi aku sedih xsempat nak tegur dan sembang dengan abah~ baru je nk pegang, aku dah tersedar dari tidur...

al-Fatihah buat arwah abah, dah 3 minggu abah pergi~

# mati itu pasti, tidak lewat tidak awal walau sesaatpun....
# rindu abah  :(


Sunday, December 16, 2012

Pergi Tak Kembali...AlFatihah buat abah...

Mudahnya.. cepatnya.. pantas sangat semua ini berlaku...
Aku redha.. hanya doa yang mampu aku kirimkan...

Moga abah tenang disana....

Semalam 15 Disember 2012 bersamaan 1.2.34 bulan Islam. Ayahandaku Jamal b.Ali telah kembali kerahmatullah.

Al-fatihah

Terkilan sangat rasa hati ini, aku tak sempat nk jumpa abah..abah pergi terlalu cepat..secara tiba-tiba, takde sakit takde tanda.. Janji ALLAH itu pasti,ajal maut hanya DIA yang tahu.

Al-Fatihah buat abah...

Sambung dalam post selepas ini.....

Published with Blogger-droid v2.0.9

Tuesday, September 11, 2012

Kejadian Pagi 10.09.2012. Takziah pada Mr Yew Keng Siang


Below are photos of what happened to an old man (Mr Yew Keng Siang, about 57 years old) near fountain area at Planetarium Negara yesterday morning between 7.45am to 8.15am. We have tried our best to help him. Unfortunately, according to HKL, he has passed away. L

takziah to Mr Yew Keng Siang




Saturday, April 21, 2012

Cinta Sampai Mati | Pasangan Kekasih Rentung



KLANG: Seorang lelaki dan wanita dipercayai pasangan kekasih ditemui rentung dalam bilik di tingkat dua rumah kedai empat tingkat dalam kebakaran di Jalan Hulu Balang 26, Taman Ablelink, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 6 pagi itu, Chua Keh Siong, 40, dan Seh Pei Kim, 34, dipercayai mati akibat lemas berikutan kebakaran yang memusnahkan satu daripada tiga bilik di rumah kedai itu.

Difahamkan pihak forensik bomba menemui satu tong bahan bakar di dalam bilik berkenaan, namun masih menyiasat sama ada bahan itu menjadi punca kebakaran berkenaan.
Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Andalas, Penolong Kanan Penguasa Zulkifli Othman berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan daripada orang awam jam 6.14 pagi sebelum dua jentera masing-masing dari Balai Bomba dan Penyelamat Andalas dan Kota Raja dikejarkan ke tempat kejadian. Zulkifli berkata, sewaktu tiba di lokasi kejadian, bomba mengambil masa kira-kira 15 minit untuk memecah pintu utama rumah kedai berkenaan kerana tujuh kunci mangga digunakan untuk mengunci pintu utama.

Katanya, sebaik pintu dapat dipecahkan, bomba menemui mayat kedua-dua mangsa dalam keadaan rentung di dalam bilik utama rumah berkenaan.

“Mayat Chua dijumpai berhampiran pintu bilik manakala mayat Seh pula ditemui di atas katil.
“Sewaktu bomba tiba, api di dalam bilik berkenaan tidak lagi marak dan ini memudahkan bomba menjalankan operasi memadamkan kebakaran.

“Bomba dapat mengawal keadaan kira-kira 20 minit kemudian dengan bantuan 15 anggota dari Balai Bomba Andalas dan Kota Raja,” katanya sewaktu ditemui di lokasi kejadian, semalam.
Beliau berkata, punca serta jumlah kerugian masih dalam siasatan bomba dan mayat kedua-dua mangsa kebakaran itu sudah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang untuk bedah siasat.

Sumber : myMetro

Wednesday, July 13, 2011

Aku Yang Kejam...

assalamualaikom

alkisahnyer ada seorang hamba ALLAH ni berhutang dengan aku
aku ni plak jenis malas, segan nak minta2 duit ni..
tetapi bila aku dah kesempitan or tersedak baru aku minta..
series aku paling la malas nk minta2 hutang ni..
da hutang sendiri mau ingt la kan..

kisah ni bukan la aku nk marah pada penghutang tu..
si penghutang ni baru kematian mak dia pagi tu..
petangnya aku selamber je minta utang..huh!

series aku tidak tahu yg mak dia meninggal..
maafkan aku yer...aku tak tahu...
aku memang nk pakai duit sbb aku ada rm20 je time tu..
maaf skali lg yer..
kejamkah aku...aduh