Showing posts with label pekan. Show all posts
Showing posts with label pekan. Show all posts

Tuesday, September 3, 2013

Tahniah sahabatku...


Sabtu dan  Ahad lepas aku berkesempatan menghadiri dua majlis Walimatulurus kawanku. Tahniah, selamat pengantin baru aku ucapkan. Moga sentiasa dalam redha dan rahmat-Nya dalam menggalas tanggungjawab baru ini. Moga cepat dikurniakan zuriat (^_^)

Amy dan pasangan - Majlis di Rumah 500,Peramu 3, Pekan, Pahang

Zaidi dan pasangan - Majlis di Taman Danau Kota, KL


Barakallah hulakuma wabarakah alaikuma wajamaa' bainakuma filkhair- (^_^)




Wednesday, April 25, 2012

Cita-cita Mohammad Faiz Imtiaz

Ahad lepas aku ke Pekan menghadiri majlis kahwin DeQno
klik sini untuk tengok ---> Kahwin DeQno

selepas majlis tu, aku singgah rumah sahabat aku Pija
kitorang study sama2 dulu di Pekan juga, Kolej Shahputra
dah alang-alang ada di Pekan, amik kesempatan ziarah kawan2 (^^,)

alkisahnya yg nk cerita ni pasal anak buah,anak saudara si Pija ni...
baru berusia 3 tahun lebih...petah sungguh..aktif! siap bersilat haaa..
Mohammad Faiz Imtiaz namanya

the best part is dia punya cita-cita! Makcik Pija dia la suruh tanya..

Aku      : Imtiaz cita-cita nak jadi ape?

Imtiaz   : Nak jadi orang tua...

Aku      : Orang tua? kenapa nak jadi orang tua?

Imtiaz   : Sebab nak pegi masjid...

Aku      : (???????) wah! 

ini kali pertama aku dengar cita-cita yang unik bg aku...
unik sebab jarang lah nk jumpa budak yg bercita-cita macam tu...
hehehe, hebat lah kamu Imtiaz

pakcik (eceh,pakcik ke?) abang lah, abg suka dengan cita-cita Imtiaz
moga kamu menjadi anak yg soleh ye Mohammad Faiz Imtiaz...(^^,)

pija Dato Hamid - kemain lagi posing..heheh
Mohammad Faiz Imtiaz yg bercita-cita nk jadi orang tua! hehe

Majlis Walimatul Urus DeQno & Ekin di Pekan,Pahang

hari Sabtu lepas, aku dan isteriku bersama anak angkatku ke Pekan, Pahang
menghadiri masjlis perkahwinan sahabatku Matnor dan isterinya Ekin
majlis sebelah perempuan di Mersing aku tak dapat hadir sebab kerja..
lepas kerja, Sabtu petang baru aku bertolak ke Pekan...
Majlis sebelah lelaki esoknya, hari Ahad.. dapat la aku rehat sekejap, round2 Pekan

alhamdulillah majlis berjalan dengan sempurna..
tahniah dari aku, Mr.iZzo dan isteriku Fasha...
moga berkekalan ke ahir hayat sampai syurga (^^,)
barakallah hulakuma