Showing posts with label pembangkang. Show all posts
Showing posts with label pembangkang. Show all posts

Wednesday, April 4, 2012

Himpunan Hijau Kuning Pada 28 April 2012 | Himpunan Bersih 3.0 dan Himpunan Hijau 3.0


Penganjur BERSIH 3.0 hari ini mengumumkan bahawa perhimpunan tersebut akan diteruskan pada penghujung bulan ini - jam 2 petang 28 April - di Dataran Merdeka, pusat bandar Kuala Lumpur.

Pengerusi bersama Gabungan Menuntut Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0), Datuk A Samad Said ketika mengumumkan perkara itu
berkata perhimpunan berkenaan akan diadakan dengan slogan 'Duduk Bantah.'

Perhimpunan yang anjurkan bersama dengan 84 NGO lain itu juga akan diadakan serentak di seluruh negara dan dunia, kata sasterawan negara itu lagi.

Perhimpunan kedua pada 9 Julai tahun lalu dihadiri puluhan ribu rakyat yang menuntut supaya lapan perkara itu dilaksanakan.
Kerajaan kemudiannya menubuhkan Jawatankuasa Penambahbaikan berhubung Pilihan Raya (PSC) untuk mencadangkan perkara untuk menambahbaik pilihan raya.

Laporan jawatankuasa itu dikemukakan ke parlimen semalam dengan bantahan oleh wakil pembangkang.

sumber : Malaysiakini



get ready ya warga kota Kuala Lumpur
jem yg gila superb! polis yg gila superb!
adoi, leeeetih !!!

Wednesday, June 15, 2011

Perhimpunan Bersih Terus Dibantah

assalamualaikum

Himpunan Bersih 2 akan dibuat pada 9 Julai ini..
Bersih mengundang kemarahan ramai pihak...
dah 350 laporan polis dibuat oleh NGO, parti politik, persatuan dan individu di seluruh negara sejak seminggu lalu sehingga semalam...

peniaga, pemandu teksi pn turut bersuara tak puas ati..
ye lah, kacau periuk nasi diorg kot..


macam himpunan lepas, banyak kerosakan,
peniaga kerugian, jalan sesak..

nk salahkn sapa pn xtau..perangai polis pun
boleh tahan jugak 'sopan'nya

harap semuanya dapat ditangani dengan elok..
polis xyah la ganas sgt..

pastu nanti kuar Al-Jazeera xtau nak cakap ape..
memalukan jer,,shian 'orang tu' buat malu Malaysia je..


Bersih pertama 2007