Showing posts with label rusuhan. Show all posts
Showing posts with label rusuhan. Show all posts

Sunday, January 13, 2013

Gambar Sekitar Himpunan Kebangkitan Rakyat

Selesai sudah Himpunan Kebangkitan Rakyat, HKR112.
alhamdulillah semuanya lancar tanpa rusuhan dan kekacauan.
Tahniah dan jutaan terima kasih pada pihak PDRM atas kerjasama yang diberikan
perghhh..macam aku plak yang join..hehe

sebenarnya aku tak amik pot sangat pun, tp bila HKR112 ni lancar tanpa rusuhan
aku yang dah jadi warga KL ni turut gembira, tiada sekatan jalan yang 'teruk'
yang penting aku pi kerja semalam ok jer. takde kena tahan bagai...

boleh pun kan aman dan lancar? sebab ape aman?
sebab PDRM tolong,bagi kerjasamana..bukan macam Bersih yang lepas..
berperang dengan PDRM...Tahniah sekali lagi pada PDRM

HKR112. Berita TV kata 45000 je... hmmm auta lagi.. ni lebih 45k
Sinar Harian
relax ja duduk atas lantai. Sumber -FB No Comment Page 
 Gotolong royong. Sumber -FB No Comment Page 
Tahniah pada PDRM. Sumber -FB No Comment Page
Lagi gambar lawat FB No Comment Page

Solat jemaah di Masjid Negara. Sumber - FB HarakahDaily 
Solat jemaah di Masjid Negara. Sumber - FB HarakahDaily
Pasukan Unit Amal - Taklimat. Sumber - FB HarakahDaily 
Sumber - FB HarakahDaily

Unit Amal. Sumber - FB HarakahDaily 
Sumber - FB HarakahDaily

Lagi gambar lawat FB #HKR112
Lagi gambar lawat FB HarakahDaily
Lagi gambar lawat FB PolisDirajaMalaysia
Lagi gambar lawat FB Pemuda Padang Terap
Lagi gambar lawat FB JkkFanClub
Lagi gambar lawat FB KBBUTV3

# aku tengok di FB ramai jugak yang membodohkan rakyat yang join HKR112, tak kurang jugak yang maki hamun, tetapi aku terfikir kena rakyat bangkit sedemikian rupa? Lu Fikir la sendiri~ (^_^)

# Tabik spring pada PDRM!!! 

Wednesday, February 2, 2011

Rusuhan di Mesir

Umumnya, seluruh dunia telah mengetahui krisis yang melanda di Mesir.

Pemerintahan kejam rejim Hosni Mubarak telah membuatkan rakyatnya tidak boleh duduk diam lagi sehingga tercetusnya rusahan besar-besaran menentang pemerintahan Hosni Mubarak. 

Mrizzo yg duduk di Malaysia ni pn takot jugak apabila mendengar situasi ini berlaku. Apa yang mrizzo tahu terdapat lebih 11,000 rakyat Malaysia kat Mesir yang mana kebanyakkannya adalah pelajar. Banyak juga kan. Berikut adalah keadaan realiti sebenar pelajar-pelajar kat Mesir sekarang. 

Maklumat ini dihantar oleh salah seorang pelajar di sana yang sempat online sebelum internet disekat sepenuhnya.



Jadi, nampak sangatlah pelajar-pelajar Malaysia kat sana berada di dalam kondisi yang berbahaya. Kerajaan Malaysia seharusnya melakukan tindakan yang sewajarnya bagi mengelakkan perkara yang lebih buruk akan berlaku. Hanya kerajaan Malaysia sahaja yang menjadi tempat perhubungan buat masa sekarang ini. Mohon sgt2 lah kerajaan Malaysia amik tindakan sekepat yang mungkin. mrizzo yakin dan percaya ibubapa yg ada anak study di Mesir risau teramat sgt lah..makan tido pn xtentu pikirkan keselamatan anak-anak disana.

sebak rasa hati ni memikit keadaan mereka disana, macam mn lah kan,
makan xtentu, nk berhubung pn xboleh..kemana nk berharap?pada siapa?bagaimana?
please kerajaan Malaysia,cepatkan bantuan..usah ditunggu lagi..
bawa jer balik cepat2..

Rusuhan di Mesir
Aperpn,kita sebagai rakyat biasa yang duduk di Malaysia, sama-samalah kita berdoa supaya pelajar-pelajar Malaysia kat Mesir berada di dalam keadaan selamat. Disamping itu elok rasanya kita sama-sama buat solat hajat mohon dilindungkan dari segala benda tidak elok berlaku pada rakyat Malaysia disana. Amin!




**mrizzo** : marilah sama2 tadah tgn mohon pada yg Esa \(-_-)/ sayu sungguh hati ini~ Ya Allah, Kau lindungi lah hamba2 Mu di sana, Kau peliharalah mereka,lindungilah mereka dr segala keburukan, kebinasaan, dan penindasan...selamatkan lah mereka Ya ALLAH~ amin~