Showing posts with label sedih. Show all posts
Showing posts with label sedih. Show all posts

Wednesday, November 27, 2013

Aku yang dianiaya...


Sedih hati ini bila dianiaya dan difitnah, lagi menyedihkan bila penjelasan kita tidak diterima. Hanya Allah tahu betapa kecewa dan sakit hati ini. Moga Allah beri petunjuk pada mereka itu..

bawah ni copy paste dari : www.dakwahsunnah.com dan Bicara Agama

firman Allah SWT yang bermaksud: Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. (al-Hujuraat: 6)


{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ } [المائدة: 8]
 
Artinya: "Hai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang akamu kerjakan." (QS. 5:8). 






Wednesday, September 26, 2012

Mak... Ayah? Jangan tinggalkan saya sendiri...


tersentuh hati tengok video ni..tapi inilah realiti segelintir warga kota
sebok mengejar harta dunia sehingga mengabaikan anugerah yg Allah beri..

anak-anak perlukan perhatian bukan sekadar wang ringgit... (^^,)

tengok video di SINI

Friday, January 21, 2011

hospitaL ohh hospitaL

- saLam -

ni mrizzo nk meluahkn perasaan kesal dan tak puas hati dengan hospital kerajaan..
mrizzo ada temujanji dgn doktor pd pukul 9.00pg..
so, datang lah awal ikut jadual yg ditetapkn..
mcm biasala,smpai je daftar, amik nombor n TUNGGU turn..
tunggu punya tunggu pukul 11.15am baru nombor mrizzo dipanggiL..
tunggu turn pn dah 2jam..ok? huh, penat woo~

dah masuk biLik rawatan, jumpa doktor, doktor tu cakap...
doktor : en izzuddin, sy sudah call hkL,nnt awk pegi rujuk hkL ye..ni sy bg ubat tahan sakit je
mrizzo : ???????? <-- bioL sat,hahaha
tu ja ka doktor?
doktor : yup, nnt kamu balik kl,rujuk sana..ni slip ubat,amik ubat tahan sakit
mrizzo : abistu sy balik dr kL jauh2 semata-mata nk rawatan disini sia-sia ja la..baik xyah bg
temujanji kalau setakat nk bgtau sy kena pi rujul hkl..dah la tarikh temujanji hkL
5 april nnnt..lambat lg, sbb tu sy balik mai hospital sini.. nk tunggu bln 4 nnt sy dah
mati dulu kot..
doktor : xkn mati aih sakit en.izzuddin tu, sy dah bg ubat tahan sakit,nnt dah habis atau sakit
yg melampau dtg jumpa sy.
mrizzo : ??? wth! wtf!

mrizzo pn keluar dr bilik rawatan dengan perasaan bengan, hampa, kecewa, geram weh~
punya la lama menunggu, dilayan xsmpai 3 minit pn..patot ke? ciLaka ah doktor tu~
da la balik jauh2..dia bgtau tu je..kot la nk periksa ke, buat ape yg patot ke...
ini tak, cakap tu je.. apa punya doktor ntah~ vava btoL..


no 522, skrg pukuL 9.15pg
no skrg 502
sudah pukuL 11.10pg..masih menunggu..
layan ben10~ huhu