Showing posts with label senyum. Show all posts
Showing posts with label senyum. Show all posts

Wednesday, September 4, 2013

Wordless Wednesday #Senyum




Jangan stress! Senyum saja.. senyum selalu (^_^) 




Wednesday, August 28, 2013

Rhe-nyeh!!!




Rhe-nyeh!!! apa tu? hehehe...bahasa buku kata senyum (^_^) , orang utara sebut rhe-nyeh sebagai senyum. Zayyan senyum masa jatuh kerusi kuning tu.. gambar masa hari raya ke 3 haritu.


Senyum comel serupa abah dia kecil dulu (perasan) hehe..



Monday, January 28, 2013

Mujahidin Syahid Tersenyum...


Subhanallah, Allahuakbar,  Al-fatihah buat arwah. Semoga Allah merahmati beliau

Keadaan mujahidin Syria yang gugur syahid akibat ditembak tentera rejim tersenyum ketika dibawa ke hospital Antakya, Turki.

Sumber : FB 


“Dan janganlah kamu mengatakan terhadap orang-orang yang gugur di jalan Allah, (bahwa mereka itu) mati; bahkan (sebenarnya) mereka itu hidup, tetapi kamu tidak menyedarinya”.(Surah Al-Baqarah ayat 154)


Sunday, January 27, 2013

Ceriakan Hidup Anda Dengan Senyuman...

Hidup bertambah ceria dengan senyuman, hari bertambah indah dengan senyuman, kerja berjalan lancar dengan senyuman, senyumlah..In Sha Allah,hati tenang,jiwa tenang, minda tenang, semuanya lancar..

Tak tahu camner nak senyum? Meh Zayyan ajar.. (^_^)















Tuesday, January 8, 2013

Senyum Sokmo!!

selamat pagi semua (^_^)
moga hari ni ceria dan lebih baik dari semalam...
buatlah apa pun, solat jangan tinggal...

dan

senyum sokmo!! senyum selalu (^_^)

senyum macam saya..hehe

Sunday, November 25, 2012

Petua Bagi Jadi Hari Kita Terbaik

Ada 3 petua untuk jadikan hari-hari kita hari yang terbaik, insyaAllah. 3 petua ni sebagai untuk ingatan sebaik saja bangun pagi,sebelum kita mulakan hari kita.

1. Hari ini sahaja yang ada, buatlah sebaik-baiknya.
2. Renung/muhasabah diri dan bersyukur dengan apa yg kita ada
3. Mulakan hari anda dengan senyuman, sentiasa senyum (^_^). Buang jauh-jauh nafsu amarah, jangan
    marah.

InsyaAllah, dengan izinNya hari kita akan menjadi lancar,terbaik  insyaAllah
Maniskanlah Wajah Kamu...


Sumber : Google Image
Sumber : Google Image



Friday, May 18, 2012

Maniskanlah Wajah Kamu...


Maniskanlah wajah kita kepada sesiapa saja, nescaya kita akan mandapatkan cinta kasih mereka. Haluskan tuturkata kita, pasti mereka akan mencintai kita. Tawaduk terhadap mereka, pasti mereka akan menghormati kita...

tak susah pun nak senyum..gerak kan sedikit otot2 dimuka tu jer..hehehe
tapi ada sesetengah orang susah sangatlah nak buat. pasai apa pun aku tak tau...

tak susah pun nk berbudi bahasa, hanya berfikir sebelum bercakap, elakkan diri dari menuturkan bahasa kasar, betulkan intonasi suara, keluarkan ayat2 yang sedap didengar...

padahal, bila kita senyum,orang pun suka nak pandang muka kita,orang pun senang nk berinteraksi dengan kita. orang nak tegur pun tak segan. berbanding dengan muka 'ketat' ,orang yang nak tegur pun tak jadi tegur, kawan2 pun malas nak amik pot.

motif aku buat entry ni? kejadian tadi,di sebuah kedai, aku nak beli barang sikit. tuan kedai dah la muka ketat! bahasa kasar! nah,langsung aku blah jer,tak jadi beli barang kedai dia...
oh tuan kedai, maniskanlah wajahmu dengan senyuman,mesti ramai pelanggan. series tak tipu! senyum la sikit....macam ni pun xper (^^,) atau (^_^).. comel je kan? hehehe

Wednesday, November 2, 2011

Kau Pun Tak Betol..Nak Nasihat Aku..

assalamualaikum w.b.t

" orang yang dapat memberikan nasihat adalah orang yang hebat, tetapi orang yang mampu menerima nasihat itu dengan lapang dada adalah orang yang lebih hebat "

aku tertarik dengan ungkapan atas.. simple and easy je ungkapan itu
tetapi menusuk kalbu..(^^,) kenapa ei?

realiti kehidupan kita sekarang.. bukan semua orang mampu nk nasihatkan orang.. dan kalau pun cuna menasihati..ayat yang biasa akan keluar ialah "memandai je nk nasihat orang, kau pun xbetol" atau "ko cermin diri ko dulu sebelum nk nasihat aku"

tak semua orang mampu memberi nasihat dan tak semua orang jugak mampu menerima nasihat..(^^,)
sekadar coretan untuk muhasabah sesama kita (^^,)

Wednesday, August 24, 2011

Wordless Wednesday

senyum tak perlu kata apa-apa (^^,)

Thursday, April 21, 2011

Ceriakan Harimu

saLam semua (^_^)
seLamat pagi..hope semuanya baik-baik la ye..
pagi2 ni elok diserikan dengan senyuman..
jangan lah pagi2 dah moody..
no good! nnt satu hari tu xceria..
kalau pagi hari dah senyum2..
insyaAllah seharian anda akan senyum jer..

Ukirlah senyuman yang paling manis
kerana selain sedekah
senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati
ia tidak menyakitkan
tetapi menjadi penawar hati yang sakit
so? kita senyum saja (^^,)


Thursday, April 7, 2011

Senyuman (^_^)

jom kita mulakan hari kita ni dengan senyuman (^_^)
bukan hari ni je..tiap2 hari tau..bangun pagi jer terus senyum! boleh?
mesti la boleh..hehe..

senyum..satu perbuatan atau pelakuan yg mudah..simple je kn..
ia sederhana, tapi dahsyat..luar biasa..
ia kecil,simple je tapi maknanya tu amat besar sekali
senyum amat berharga..

senyum itu sedekah, senyum itu awet muda, 
senyum itu kemesraan, senyum itu pengikat sahabat,
 senyum itu penambah kasih, senyum itu pelaris jualan, 
senyum itu pengiktirafan, senyum juga pemanis wajah, 
senyum menambahkan kecantikan 
dan yang pastinya senyuman itu membawa kebaikan.

Senyum juga perlu dimasukkan roh ikhlas, 
senyum ikhlas adalah senyum kerana Allah, 
senyum kerana menyahut perintah Allah dan Rasul.
 Orang Islam disuruh senyum dan dilarang sombong dan sombong diri.

jadinya..biarlah aper pn jadi, kita senyum saja~ (^_^)

Thursday, December 30, 2010

disember ~

Salam semua..(^_^)

Dah bersawang blog mrizzo ni..lama xupdate..
Actully bulan ni mrizzo xbrape sihat.. start dr ujung september smpai la skrg, kesihatn mrizzo xokey..paling terok this month la.. asyik ulang alik klinik n hospital je..
Letih dah..fulus pn letih gak..hehehe.. dah berlambak ubat di rumah ni haa..
Tapi xokey lg pn..

Kekadang tu terasa sgt2 letih dgn semua ini..rasa sgt lost!
Tapi perasaan itu xbetol..salah sebenarnya.. mrizzo lupa,alpa,lalai…
Segalanya adalah dr DIA, semuanya hak DIA,
Sakit adalah nikmat..sakit salah satu nikmat dr DIA..xsemua org dapat rasa nikmat sakit ni..jadi syukurlah..alhamduLILLAH..ada hikmahnya~ ada asbabnya..

Mrizzo sedar, mrizzo seharusnya bersyukur..redha..harus berkata alhamduliLLah..
Bukan mengeluh dan mengaduh..(^_^)
- kita senyum saja -


Thursday, August 26, 2010

DUIT RAYA (^_^)

   assalamualaikom (^_^)   

semalam dapat good good punya news~ semua kakitangan kerajaan dapat duit raya!
wow! wow! skali lg wow! hahaha.. alhamdulillah~ syukur..(^_^) dapat seorang rm500
refer petikan dari Berita Harian bawah ni :

PM umum lebih 1.24 juta penjawat awam, 590,000 pesara dapat RM500 sebelum 1 Syawal

KUALA LUMPUR: Lebih 1.24 juta kakitangan awam dan 590,000 pesara kerajaan mendapat durian runtuh apabila Datuk Seri Najib Razak semalam mengumumkan kerajaan akan membayar Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500, sebelum 1 Syawal. 

Perdana Menteri dalam kenyataannya berkata, keputusan membuat bayaran kepada kakitangan Gred 1 hingga 54 dan pesara kerajaan itu diambil selepas mengambil kira kebajikan mereka, terutama bagi meringankan beban kos persediaan menyambut Aidilfitri.


Beliau yang juga Menteri Kewangan berkata, bayaran itu membabitkan perbelanjaan sebanyak RM934.6 juta, iaitu RM639.6 juta bagi kakitangan awam dan RM295 juta bagi pesara.


Sementara itu, Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dan Persatuan Pesara Kerajaan berterima kasih kepada kerajaan kerana pemberian itu dapat meringankan beban mereka bagi menyambut Aidilfitri bulan depan. 

Presiden CUEPACS, Omar Osman, berkata pemberian itu sebagai bantuan sumbangan perayaan yang bakal menjelang. 

Kami sebelum ini memohon bonus sekurang-kurang RM1,000 atau dua bulan gaji kepada semua penjawat awam, katanya. 

Beliau berharap kerajaan mempertimbangkan bonus lebih tinggi pada pembentangan Bajet 2011, pada 15 Oktober depan. 
Setiausaha Agung CUEPACS, Ahmad Shah Mohd Zainber meminta kerajaan mengetatkan penguatkuasaan bagi memastikan peniaga, peruncit dan pengedar tidak mengambil kesempatan menaikkan harga barang apabila mendengar kerajaan memberikan bantuan khas itu. 

Kami berharap kerajaan mengenakan tindakan tegas terhadap mereka yang menaikkan harga barang kerana tiada gunanya bantuan khas ini diberikan kepada kakitangan awam jika peniaga mengambil kesempatan menaikkan harga barang, katanya. 

Presiden Persatuan Pesara Kerajaan, Datuk Paduka Raja Wan Mahmood Pawanteh, berkata pihaknya berpuas hati kerana kerajaan tidak meminggirkan pesara. 

Kita ucapkan terima kasih dan menghargai keprihatinan Perdana Menteri yang mana setiap kali pemberian bonus atau bantuan khas, kerajaan tidak melupakan pesara yang pernah berkhidmat kepada negara, katanya. 

Raja Wan Mahmood berkata, pemberian itu menunjukkan keprihatinan Najib terhadap golongan pesara, selain meringankan beban yang ditanggung oleh golongan berpendapatan rendah. 



-BERITA HARIAN 26.08.2010




duit raya! yahooo! tq PM

BaLik kampung (^_^)

assalamualaikom~ (^_^)

hari sabtu maLam yg lepas iaitu pada 21.02.2010, saya balik kampung..(ayat skema)hehehe
lepas reunion kecik-kecik tu aku pun terus gerak balik kampung..
naik bas pukul 10.30malam di hentian shah alam seksyen 17~
aku naik bas sani express...

dalam bas~ (^_^)

Thursday, August 19, 2010

berbuka di gasoline (^_^)

assalamualaikom~ (^_^)
sedar xsedar da 9hari da berpuasa kn? huhu..
cepatnya masa berlalu sekarang ni..
ahad lepas saja nk ubah selera berbuka..
dok masak jaa..bosan gak..hehe
so,aku ngan dak umah gi la jalan2 cari makan..
pusing punya pusing..last2 gasoline gak yg berkenan dihati..
he he he he (^_^)
ok la...

posing duLu ketika menunggu makanan~ hehe (^_^)
ni je jadi pengganti kuih muih..ok la kan..hehe
LaHap kot ~ (^_^)
sempat lagi tu nk posing sblm mkn..haha
simple je kan?
ready to ngap!
kita senyum saja ~ (^_^)