Showing posts with label leman rajalawak 5. Show all posts
Showing posts with label leman rajalawak 5. Show all posts

Tuesday, May 3, 2011

Bukan Mengumpat...Cuma Bagitau Benda Betol je..

assalamualaikom semua (^_^)
petang ni cuaca hujan..jadi suasana sejuk jer..
sedap ni rehatkan badan setelah letih bekerja..

meh sini dengat Mr iZzo nk berceloteh skit..
Senah, ko tau..anak si Eton tu mengandong!
patot la aku xnampak anak dia skrg ni..
anak dia di kampung..umah nenek dia..
malu la tu..bapak baik, anak hampeh.. 
haaaaaa~ aku bukan nk mengata..aku ckp benda betol ni..
jiran aku kan sekampung dengan kg dia..

cerita diatas adalah rekaan semata-mata..hehe

kalau ye pun kita disituasi itu..
kita nampak atau tahu benda yg kurang menyenangkan
atau benda apa sekali pun..
jangan lah nak mengata orang..
jangan lah nk menyampai kan..

kalau suatu benda tu mengaibkan..xyah lah nk sebar2..
tak elok kot..

sama ja pon kalau kata bukan mengumpat, ckp benda betol..
still mengata hal orang kan?

aku tak paham betoi laaaaaaaaa

Sunday, April 24, 2011

Senyum saja kan lebih baik...

tangga yg banyak anak tangga..hehe

korang tgk picture atas tu.kira brape anak tangga dia..
nanti Mr iZzo bg hadiah..hehe..
tu tangga Planetarium Negara..
sapa nk masuk Planetarium Negara,
perlulah hadap tangga tu..

tapi bukan itu kisahnya Mr iZzo nk cite ni..
ni pasal sesetengan rakyat Malaysia yang agak bebal..
hehe..kasar je ayat atas ni..
tu lah realitinya sesetengah rakyat Malaysia..

sila imagine~
korang yang panjat tangga itu..
penat x? letih x? hehehe
pastu dalam keadaan penat tu..
apa agaknya korang nk cakap pada orang
yang jaga kaunter Planetarium itu?

adakah korang akan berkata :
i-wah..tingginya tangga..semput sy..(sambil senyum)
ii-ape ni buat tempat tinggi2? penat tau x nak panjat!
iii-nape xbuat escalator dik oiii..penat haa nk memanjat..
iv-tingginya dik oii..lama sy exercise (smbil senyum)
v-haduh..boleh mati abg dek oi,tinggi bebenor!
vi-bg sy surat adun,ape la buat tempat xpikir orang

tapikan..kebanyakannya orang selalu marah-marah


bak kata Leman Rajalawak 5 - aku xpaham betoi la!!

nak je cakap "ada sy suruh Encik naik sini?"
hehe..tp aku hanya mampu tersenyum saja (^_^)