Showing posts with label pokok. Show all posts
Showing posts with label pokok. Show all posts

Sunday, March 4, 2012

Kambing Panjat Pokok

kambing negara Maghribi suka panjat pokok..its real tau..macam kelakar je kan? hehe
dari info, kambing ni bukan sajer2 memanjat tetapi faktor ketiadaan rumput di negara itu..
nak makan punya pasal..kambing2 itu panjat pokok makan daun. subhanallah~ (^^,)








Friday, March 2, 2012

Sepohon Tomato Menghasilkan Selori Buah

aku tak pasti dimana pokok ini berada..sebab info yg aku dapat
pokok ini menghasilkan lebih kurang 14000 buah,1500kg!
wow! hebatnya.. yg penting..ini semua kuasa ALLAH s.w.t

klik gambar untuk tengok dengan lebih jelas (^^,)

Thursday, March 1, 2012

Jalan Atas Pokok Terbesar di Dunia

Laluan jalan kaki atas pokok terbesar didunia terletak di Bavarian
di hutan Noyshnau (Neuschoenau), German.
1300 meter panjang dan setinggi 8-25 meter.

kat malaysia pun ada. kat Sedim, Kulim, Kedah..kat situ aku pernah pergi
tak la sebesar ini..tp best! series menarik tree top walk ni.. gi la try..
kat melaka pun ada..di taman botani melaka,depan zoo melaka..
yang German ni belum sampai lg..hehehe (^^,)